English

علیرضا محمدی کرجی‌ران خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۵۶۴ هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر تجاری ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سالجاری حدود 564 هزار TEUکانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، رشد 16 درصدی عملیات به ثبت رسیده است .

تخلیه و بارگیری 564 هزار TEU کانتینر در بزرگترین بندر تجاری ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در تشریح فعالیت چهارماهه بندر شهید رجایی در حوزه کانتینری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، درمجموع  563 هزار و 908 هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.
وی افزود: از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری  268هزارو 958هزار  TEUدر ترمینال شماره 1 کانتینری این بندر و 294هزارو 950هزار  TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد 16 درصدی را نشان می دهند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است.
وی عنوان کرد: علیرغم شرایط متاثر از دلتا ویروس و قرارگرفتن در پیک پنجم کرونا با تمهیدات اندیشیده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاههای متولی، فعالیت در تمام اسکله های  بندرشهیدرجایی بی وقفه و همچون گذشته به شکل 24 ساعته ادامه دارد.
شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه 6.3 میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می آید که با بهره برداری  کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در 24 تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رییس جمهور به بهره برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش های این فاز به ظرفیت 8.5 میلیون TEUدرسال دست خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه