English

توصیه آبفای استان اصفهان برای جلوگیری از تغییر طعم و بوی آب؛

مخازن ذخیره آب خانگی را به صورت ماهیانه شست وشو کنید

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان از شهروندان خواست نسبت به بازدید هفتگی از مخازن ذخیره آب و شست و شوی دوره ای آن اقدام کنند.

مخازن ذخیره آب خانگی را به صورت ماهیانه شست وشو کنید

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فهیمه امیری با اشاره به نشر کلیپ هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود جلبک و حشرات موذی در آب شرب گفت: آب موجود در شبکه آبرسانی به دلیل انجام عملیات تصفیه و فرایند کلر زنی، فاقد هرگونه آلودگی است.

وی افزود: بررسی های میدانی کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نشان می دهد متاسفانه تعداد زیادی از مخازن ذخیره آب خانگی که روی پشت بام ها و در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند سال هاست مورد بازدید قرار نگرفته و به همین دلیل جلبک ها و لارو حشرات در آن ها رشد کرده اند.

امیری گفت: در بیشتر موارد درب مخازن ذخیره باز مانده و همین امر موجب افتادن پرندگان و حشرات موذی در آن شده که پس از مدتی تغییر طعم و بوی آب آن واحد مسکونی را در پی داشته است.

وی از مشترکین این شرکت خواست به طور هفتگی از مخازن ذخیره آب بازدید کرده و از بسته بودن درب آن مطمئن شوند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان در عین حال به شهروندان و روستاییان توصیه کرد به صورت دوره ای و ماهیانه نسبت به شست و شوی مخازن ذخیره آب با استفاده از محلول پرکلرین و آب ژاول اقدام کنند تا از لزج شدن و تغییر طعم و بوی آب جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه