English

مدیر مرکز پایش کیفیت آب اصفهان اعلام کرد:

آب آشامیدنی اصفهان سالم و بدون هر گونه میکروب است

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان گفت: آب آشامیدنی اصفهان سالم و بدون هر گونه میکروب و مواد شیمیایی مُضر است.

آب آشامیدنی اصفهان سالم و بدون هر گونه میکروب است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فهیمه امیری با بیان اینکه آب آشامیدنی در استان اصفهان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هرگونه میکروب و مواد شیمیایی مُضر است، بیان داشت:همه روزه 23 آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب، سنجش سلامت و کیفیت آب در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان را انجام می دهند و از لحاظ تعداد آزمایشگاه، اصفهان در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعدد آزمایش‌های مرکز برای تامین آب آشامیدنی سالم و عاری از هر آلودگی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار آزمایش کُلُر در مناطق شهری و ۲۱۰ هزار از همین نوع آزمایش در روستاهای استان انجام شد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه یکپارچه سازی آزمایشگاه‌های آب در روستاها و شهرها در ماه‌های اخیر، دقت و نظارت‌را افزایش داده است، عنوان کرد: سلامت آب خط قرمز ما در تامین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان اصفهان است و در این ارتباط از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به تعدد آزمایش‌های مرکز برای تامین آب آشامیدنی سالم و عاری از هر آلودگی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار آزمایش کُلُر در مناطق شهری و ۲۱۰ هزار از همین نوع آزمایش در روستاهای استان انجام شد.

امیری به توانمندی بالای اصفهان در ارتباط با آزمون‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مطلوبیت کلر در مناطق روستایی ۹۹.۹ و شاخص نامبرده در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصد است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان اظهارداشت: در مدت مورد اشاره ۹۵۰ آزمایش مواد شیمیایی در مناطق روستایی و ۲۰۵ آزمایش تخصصی فلزات سنگین در روستاها و ۱۲۰ آزمایش از این نوع در مناطق شهری انجام گرفت.

وی با بیان اینکه تمام مخازن آب در مناطق مختلف استان مورد آزمایش قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: بهار و تابستان امسال انجام ۲۸۰ آزمایش بیولوژیک در روستاها و ۱۶۰ مورد در شهرها، میزان اطمینان ما را بالا برد.

امیری نظارت و دقت مرکز بهداشت بر کیفیت آب اصفهان را عاملی مضاعف بر کیفیت مایه حیات در استان دانست و اظهارداشت: در نیمه اول امسال پنج هزار و ۲۹۷ مورد آزمون میکروبی در روستاها و سه هزار و ۶۰۰ مورد از همین نوع آزمون در شهرهای استان انجام گرفت تا آب تحویلی به مردم از حیث بهداشت و سلامت با اطمینان کامل انجام گیرد.

آزمایشگاه آبفا اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه