English

رفتارهای نوظهور در خانواده‌ها نیازمند آسیب شناسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به برخی رفتارهای نوظهور در خانواده ها مثل علاقه به نگهداری از حیوانات خانگی یا بی میل شدن به ازدیاد جمعیت گفت: این رفتارها باید آسیب شناسی شود.

رفتارهای نوظهور در خانواده‌ها نیازمند آسیب شناسی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از مزدوجین هلال احمری استان یزد با بیان اینکه مسئله خانواده بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: اهمیت خانواده در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) مورد تاکید قرار گرفته و خداوند زوجین را موجب رحمت و مودت و عطوفت و مایه آرامش یکدیگر دانسته‌ است.

وی عنوان کرد: در بین نهادهای اجتماعی، نهاد خانواده بسیار مقدس و حائز اهمیت است زیرا کانون خانواده، کانون صمیمیت، مودت و رحمت است.

امام جمعه یزد با اشاره به شیوه‌های زندگی غربی‌ها و ارتباط نامناسب اعضای خانواده با یکدیگر یادآور شد: در این شرایط تبادل تربیت و معنویت و مودت انجام نمی‌شود و چنین خانواده‌ای نه خود موفق است و نه می تواند جامعه موفقی را تشکیل دهد و این همان شرایطی است که امروز جامعه غرب با آن دست به گریبان شده است.

ناصری عنوان کرد: وقتی بنیان خانواده قوی نباشد و خانواده جایگاه آرامش انسان نباشد، افراد به سمت پوچی می روند و به تدریج به هنجارشکنی در جامعه می پردازند.

*روند ازدیاد جمعیت در کشور فاجعه آمیز است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد رشد جمعیت نیز بیان کرد: روند فعلی ازدیاد جمعیت کشور در آینده فاجعه به بار می آورد و در 30 سال آینده کشور ما به یک کشور پیر و فرسوده تبدیل می شود همانگونه که بسیاری از کشورها گرفتار این ماجرا شده اند.

ناصری تصریح کرد: این تز صهیونیست‌هاست زیرا آنها با بشریت به ویژه اسلام و شیعه ضدیت دارند و در صدد ریشه کن کردن بشریت به ویژه در جوامع اسلامی هستند.

امام جمعه یزد ادامه داد: علاقه افراطی به حیوانات خانگی و نگهداری از آنها در همین راستا در حال تبلیغ است و بسیاری از خانواده ها ندانسته و نا آگاهانه در این دام گرفتار شده اند.

*انس با خدا و قرآن اولویت برنامه‌های زندگی جوانان باشد

وی بر لزوم آسیب شناسی این موضوع توسط هلال احمر تاکید کرد و گفت: برخی فجایع انسانی به تدریج رقم می خورد و باید برای آنها نیز چاره اندیشی شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به زوج‌های هلال احمر نیز توصیه کرد: انس با خدا و قرآن را در اولویت همه برنامه های زندگی خود قرار دهند و با تربیت فرزندان صالح در مسیر تحقق هدف زندگی و کمال قدم بردارند.

وی، سازش را رکن زندگی دانست و گفت: جوانانی که برای جاری کردن خطبه عقد به امام خمینی(ره) مراجعه می کردند، امام همواره آنها را به سازش با یکدیگر توصیه می کردند.

محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: جوانان هلال احمر در بسیاری از فعالیت های هلال احمر همواره فعال و پا به کار بوده اند و بیشترین فعالیت هلال احمر به آماده سازی نیروهای انسانی بر می گردد.

حجت الاسلام شعشعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به نگاه ویژه ای که در هلال احمر به سنت حسنه ازدواج وجود دارد، گفت: معاونت جوانان هلال احمر بحث تکریم و تجلیل از زوج های جوان را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: سال گذشته در شهر یزد چهار زوج هلال احمری ازدواج کردند و امسال هشت زوج که این آمار در کل استان 56 زوج بوده که از آنها تجلیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه