English

نجات جان مصدوم ۲۰ ساله در ارتفاعات شیرکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران تیم های امداد و نجات کوهستان هلال احمر تفت و واکنش سریع مصدوم 20 ساله ای که در ارتفاعات شیرکوه ( دره دیدار زیر آبشار دیدار ) مصدوم شده بود را نجات و به ارتفاعات پایین دست انتقال دادند.

نجات جان مصدوم 20 ساله در ارتفاعات شیرکوه

به گزارش خبرگزاری موج یزد؛ محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر مصدومیت یک مرد 20 ساله در ارتفاعات شیرکوه ( دره دیدار زیر آبشار دیدار ) بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان هلال احمر تفت مستقر در طزرجان یک دستگاه خودرو امدادی و تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به علت مسیر طولانی انتقال مصدوم از دره به منطقه امن تیم واکنش سریع استان نیز بعنوان تیم پشتیبان به محل حادثه اعزام شد.

حرازی زاده عنوان کرد:  پس از جستجو و پیاده روی بیش از هفت کیلومتر در دره دیدار و دسترسی به مصدوم  که از ناحیه مچ پا دچار حادثه شده بود، اقدامات اولیه را انجام و پس از تثبیت بر روی بسکت، وی را به ارتفاعات پایین دست و محل امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به توانایی محدود افراد، از مردم خواست تنها به کوه سفر نکنند و اطلاعات سفر خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

حرازی زاده خاطر نشان کرد : در این عملیات 2 تیم و 9 نیروی امدادی هلال احمر استان یزد با دو دستگاه خودرو امدادی کمک دار سبک حضور داشتند.

وی با اعلام اینکه این عملیات از ساعت12:10 دقیقه امروز آغاز و تا 15:40 بیش از 3 ساعت ادامه داشت و با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستانهای استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه