English

بمناسبت هفته حج صورت گرفت:

دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد با مدیر حج و زیارت استان

به مناسبت فرا رسیدن هفته حج (اول تا هفتم ذی القعده) مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با مدیر حج و زیارت استان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد با مدیر حج و زیارت استان

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن تبریک بمناسبت هفته حج و با اشاره به ماموریت های مشترک دو نهاد در ارائه خدمات به حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات، گفت: خدمت رسانی در قالب کادر سلامت به زائران و حجاج، ازجایگاه والایی برخورداراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان نمود:  امر حج بسیار مقدس و با اهمیت می باشد بنابراین خدمت به زائرین افتخار است و کارگزاران زیارتی که در این مسیر خدمت می نمایند از این جهت مشمول لطف خداوند متعال قرار گرفته اند.  

حرازی زاده اظهار داشت : طی سال های گذشته مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از بخش های خدمتگزار در حج وظیفه بهداشت و درمان حجاج را به عهده داشته است و امیدواریم با توزیع واکسن کرونا و برقراری مجدد سفر حج و اعزام حجاج این ارتباط بیشتر از قبل و بتوانیم خدمات بهتر و موثرتری را به حجاج عزیز ارائه دهیم.

در ادامه جلسه علی اصغر شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد ضمن تشکر از حضور و تبریک مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و همکارانشان اظهار داشت : مجموعه هلال احمر و حج و زیارت مکمل یکدیرند و در بحث اعزام حجاج به سرزمین وحی در سالهای گذشته همکاری های بسیار خوبی در بین دو مجموعه بود و امیدواریم که این همکاری و همراهی ها ادامه یابد.

مدیر حج و زیلزت استان یزد گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می شود و امسال نیز حجاج ایرانی نداریم ولی امیدواریم که هر چه زودتر این مشکل حل و بتوانیم اعزام حجاج ایرانی را مثل سالهی گذشته داشته باشیم .

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

در ادامه شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد اهم فعالیت های فرهنگی و اجرایی صورت گرفته برای برگزاری حج و  پیگیری های انجام شده و همچنین برنامه های هفته حج و زیارت استان را ارائه کرد.

در پایان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اهدا هدیه ای از زحمات مدیر حج و زیارت استان و همکارانشان تقدیر نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه