English

ارتباط مردم با روحانیت و مساجد دوباره باید تقویت شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کرونا، ارتباط مردم با روحانیت، مساجد و مجالس مذهبی را کمرنگ کرده است، گفت: این ارتباط دوباره باید برقرار و تقویت شود.

ارتباط مردم با روحانیت و مساجد دوباره باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در نشست خبری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا اتفاقات خوب و بد بسیاری را در جامعه رقم زد، اظهار داشت: از بین رفتن سنت‌های غلط، لغو مراسم غیرضروری، توجه بیش از پیش به بهداشت فردی از اتفاقات خوبی بود که در دوران کرونا رقم خورد.

وی عنوان کرد: یکی از تبعات منفی کرونا، تعطیل شدن مساجد، نمازهای جماعت، مجالس روضه و ... بود که این امر در زمینه کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه به دشمن کمک کرد.

ناصری افزود: بر اثر شیوع کرونا ، مجالس روضه، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت کمرنگ شد و این امر ارتباط مردم را با دین و معنویت کمرنگ و آنها را از مجالس امام حسین(ع) دور کرد و ارتباط دینی و معنوی مردم با روحانیت قطع شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: صرف نظر از ضررهای مادی بسیار، خانواده ها به لحاظ معنوی نیز متضرر شدند زیرا عادت به مجالس روضه و مراسم معنوی در اغلب خانواده‌های یزدی وجود داشت.

وی تصریح کرد: این انفکاک خلأیی معنوی در جامعه به وجود آورد که متاسفانه دشمن در فضای مجازی در حال پر کردن این خلأ است.

ناصری تاکید کرد: باید زمینه هایی فراهم شود که ارتباط دوباره بین مردم و مجالس مذهبی و روحانیت برقرار شود و لازم است در این زمینه حرکتی جدی آغاز شود و با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حداقل روضه های خانگی دوباره احیا شود.

وی اظهار داشت: برای رساندن ندای غدیر به همه خانه ها و فضای مجازی، ائمه جماعات مساجد باید اطلاعاتی حاوی سیره حضرت علی(ع)، تشریح واقعه غدیر و شرح فضائل امیرالمومنین (ع) تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

ناصری با تاکید بر اینکه باید فرهنگ غدیر را برای آحاد جامعه تبیین کنیم، افزود: خوب است که در این زمینه از سیره امام خمینی(ره) الگو بگیریم.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام خمینی(ره) به نوفل لوشاتو و پیام تبریکی که ایشان به همراه شکلات و گل به مناسبت کریسمس برای همسایگان خود فرستادند، بیان کرد: این پیام امام به قدری اثرگذار بود که وقتی امام به ایران باز می گشتند، مردم نوفل لوشاتو از نبود ایشان ابراز ناراحتی می کردند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد روز مباهله نیز بیان کرد: مباهله نوعی مبارزه برای اثبات حق است و این روز مهم تاریخی نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید به عنوان یک فضیلت زنده و حقایق آن مطرح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه