English

روایت تلاشی بی وقفه و ثمربخش از سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰؛

شهر درچه با بیش از ۵۰۰ شهید شهر شاهد کشور است

شهردار اسبق شهر درچه در ارائه گزارش عملکرد شهرداری شهر درچه گفت: فعالیت هایی که در زمان چهارساله دوره پنجم شورای اسلامی صورت گرفته است با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر درچه بود.

شهر درچه با بیش از 500 شهید شهر شاهد کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رضا واعظ  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که در شرایط بحران اقتصادی به سر می بریم، افزود: توانسته ایم گامی در جهت آبادانی و توسعه عمران شهر درچه برداریم .

وی از مهمترین اقدامات شهرداری درچه ، ارتقای شبکه پایش تصویری سطح شهر که قابلیت پلاک خوانی را نیز داراست ، پیگیری رفع نواقص دوربین های ساختمان شهرداری و مواردی دیگر را برشمرد.

واعظ از توسعه مدیریت و منابع مالی و انسانی سخن گفت و اضافه کرد:در سال 99تعداد 22تفر از کارگران قراردادی شهرداری از کارگری به کارمندی تغییر و معوقه های آنها توسط استانداری پیگیری شد؛ همچنین اصلاح دفترچه عوارض شهرداری و دفترچه ارزش معاملاتی ساختمانی ماده 100قانون شهرداری نیز از اقدامات دیگر انجام شده است.

شهردار اسبق درچه در توضیح خدمات شهری که در سال 96 انجام شده گفت: از جمله خدمات شهرداری می توان به راه اندازی شبکه ساختمان خدمات شهری ، تحویل یک دستگاه چهار کاره آماده نمودن سه دستگاه کامپیوتر و در خواست راه اندازی اینترنت و خرید یک دستگاه اسکنر حرفه ای برای این واحد اشاره کرد.

واعظ به انجام ‌فعالیت های فرهنگی توسط شهرداری درچه  اشاره و تشریح کرد: همایش خیرین در 27آبان سال 97 ،همایش طب سنتی در فرهنگسرای شهرداری،اجرای طرح آمران سلامت و همایش بسیجیان در آذر سال 97 و برگزاری جشن ها و برنامه های گوناگون در مناسبت های ملی و مذهبی   از اقدامات فرهنگی شهرداری است و از مهمترین مراسم هایی که در شهر درچه می توان نام برد برگزاری مراسم روز درچه  در یکم اسفند است که به نام روز ایثار و شهادت مزین گردیده.

وی وجود مجموعه فرهنگی ،ورزشی و تفریحی باغ بانوان شهر درچه را از دیگر اقدامات عمرانی شهرداری برشمرد و اظهار کرد: باغ بانوان درچه با مساحتی بالغ بر 14هزار متر مربع دارای امکاناتی از قبیل پیست دوچرخه سواری ،پیاده روی، تنیس روی میز ، سالن مطالعه ، گلخانه ،آلاچیق، نمازخانه و امکانات دیگری است که شهروندان شهر درچه و دیگر شهرها از آن بهره مند می شوند.

 واعظ از اقدامات شهرسازی و معماری سخن گفت و اضافه کرد: تشکیل ستاد باز آفرینی پایدار شهر درچه   برگزاری جلسات ستاد و تهیه طرح جامع اقدام مشترک باز آفرینی و اولویت بندی محلات فرسوده و تصویب آن در شورا و اعلام محله قلعه به عنوان اولین محله باز آفرینی از جمله کارهای عمرانی محسوب می شود.

شهردار اسبق شهر درچه از دیگر خدمات مانند لایروبی مادی های سطح شهر به طول سی کیلومتر ،  کاشت شش هزار اصله درخت طی چهار سال گذشته و اضافه کردن پنج دهم متر مربع به سرانه فضای سبز صحبت کرد و بیان داشت: مراحل احداث ساختمان خانه امید ،ترمیم و مرمت و بازسازی برج های کبوتر محله ولاشان احداث سالن ورزشی چند منظوره شهدای دینان و آغاز عملیات پروژه تجاری ، اداری و تفریحی مجتمع نگین زاینده رود با حضور استاندار  اصفهان از دیگر فعالیت های عمرانی شهرداری درچه به حساب می آید.

رضا واعظ یادآور شد: شهرداری درچه فعالیت های عمرانی فراوانی در طول چهار سال گذشته انجام داده است که در حوصله و وقت جلسه نیست و با گشت و گذاری در شهر می توان این تغییرات را احساس کرد و  مهم ترین آن ساختمان جدید التاسیس شهرداری است که عدد هزینه شده مبلغی ،  بالغ بر 20میلیارد تومان است و ارزش آن با وضعیت کنونی بسیار افزایش یافته است.

وی به تجهیز ‌ساختمان شهرداری از نظر خودرویی اشاره کرد و گفت: باز سازی خودرو بنز آتش نشانی 200 میلیون تومان هزینه در بر داشت و خودروی ایسوزو پیشرو هزینه 260میلیون تومانی در برداشته است.

شهردار اسبق شهر درچه در خصوص بودجه سال گذشته شهرداری توضیح داد: حدود 46 میلیارد تومان بودجه سه ماه سال 1400است که نزدیک به 8 میلیارد تومان آن ظرف پنج ماه به  آسفالت معابر و محلات تعلق گرفت.

شهردار اسبق درچه در پاسخ به سوال خبرنگاری از شهرستان مبنی بر تعلق گرفتم خانه های تاریخی توضیح داد: شهرداری آمادگی خود را برای تملک خانه های تاریخی اعلام نموده اما صاحبان خانه ها تمایلی به واگذاری خانه ها به شهرداری جهت تعمیر و ترمیم ندارند.

واعظ در پاسخ سوال دیگری از خبرنگاران در توضیح اینکه آیا ساختمان شهرداری بر بستر رودخانه بنا شده گفت:  قسمتی که ساختمان شهرداری در آن ساخته شد از بستر رودخانه خانه خارج شده است و اجازه ساخت آن را پیدا نمودیم.

اکبر جزینی رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر درچه گفت:شهر درچه به دلیل داشتن مردانی بزرگ و ایثارگر که در طول زمان پشتیبان نظام بوده اند مفتخر به داشتن 530شهید گلگون کفن است که به ازای هر 78نفر یک شهید تقدیم اسلام و نظام انقلاب نموده است.

رئیس شورای اسلامی دوره پنجم شهر درچه در ادامه ابراز کرد: شهر درچه دارای 6شهید مدافع حرم ، 4شهید مدافع امنیت،دو شهید حادثه منا و یک شهید حادثه هواپیمایی اوکراین ، میزبان دو شهید گمنام در کوه سفید درچه است.

جزینی گفت: شهر درچه زادگاه مرجعیت جهان ایت الله سید محمد باقر درچه ای و سید مهدی درچه ای و همچنین زادگاه اجداد شهید نواب صفوی از مبارزان دوران انقلاب و زادگاه پروفسور دینانی و ده ها نخبه علمی و فرهنگی و مذهبی دیگر است.

وی در ادامه تشریح کرد:  شهر درچه در زمینه های مختلف اقتصادی و صنایع دستی و گردشگری هم ظرفیتهای فراوانی دارد که می توان به 50کارگاه قالیبافی ،بیش از 200نانوایی خانگی، 50رستوران سنتی ، یک مجموعه بوم گردی و گردشگری، بیش از 30 برج کبوتر خانه و 20کارگاه تولید پولک ونبات است.

جزینی در پاسخ به سوال ترکیان عضو شورا یاری محله ولاشان مبنی بر اینکه شما پنج سال ریاست اداره ورزش شهر درچه را عهده دار بوده اید و دو دوره در شورای اسلامی حضور داشته اید موضع شما برای واگذاری زمین شط که قرار است به یک مجموعه ورزشی تبدیل شود چیست؟ گفت: زمین مذکور به هیچ شخص یا مجموعه حقیقی یا حقوقی تعلق ندارد و این زمین متعلق به مردم محله ولاشان است و با مشارکت شهرداری می توان این مجموعه ورزشی را ساخت و در اختیار شهروندان قرار داد.

به گزارش موج، شهر درچه با جمعیت 50هزار نفر در غرب شهر اصفهان و هم مرز با شهرداری های مناطق 9و 13اصفهان قرار دارد.هسته اصلی شهر درچه را محلات قدیمی شهر همچون درّ،جزین، قلعه ،سعادت آباد و لورک و .....تشکیل داده است.

مرقد امام زادگان حمیده و رشیده خاتون از نوادگان امام موسی ابن جعفر در این شهر قراردارد آرامگاه شهید جواد محمدی نیز در این امامزاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه