English

مجید قربانی:

شهرداری یک نهاد تاثیرگذار در اداره شهرهای یک کشور است

شهردار کوشک بیان کرد: شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در اداره شهرهای یک کشور است.

شهرداری یک نهاد تاثیرگذار در اداره شهرهای یک کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سال هاست که مردم نگاهشان به شهرداری صرفاً انجام یکسری وظایف خدماتی و عمرانی نیست، امروزه در شهری که شهردارانی دانا، آگاه و متخصص زمام امور را به دست می گیرند  در کنار تخصص و تدینی  که دارند می‌توانند مشکلات متعدد شهر را در حوزه های مختلف ؛ رصد و جهت رفع آنها با برنامه ریزی کارشناسان و مدیریت زمان و بودجه بکوشند.

 یکی از مهم‌ترین ویژگی یک شهردار خوب فرهنگی بودن اوست ، یک شهردار با توجه به اهمیت فعالیت های فرهنگی، در ایجاد شهری با نشاط ؛ ایجاد فرهنگسرا برای بانوان و آقایان ،ایجاد تاسیسات و ساخت مکان هایی برای تجمع مردم و مشارکت‌های آنها جهت اقدامات فرهنگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

شهردارانی که مدیریت شان بر پایه علوم و دانش روز دنیاست می‌توانند عوامل مختلف را برای مشارکت در توسعه و آبادانی یک شهر دور هم جمع و به نفع شهر و شهروندان از آن استفاده و بهره برداری کنند.

 تلاش شان در ساخت و سازها، افزایش سرانه فضای سبز است و برای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود استراتژی های  مدونی دارند.

مجید قربانی رنانی یکی از شهرداران تازه نفس و جوان  شهر کوشک در استان اصفهان است، وی اصالتا اصفهانی  وتجربه فعالیت  ۱۰ ساله ای را با شهرداری در کارنامه کاری خود دارد.

مجید قربانی دانشجوی دکترای مدیریت دولتی است، در سال ۹۴ و  با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر کوشک  به سمت شهردار کوشک جهت خدمت به مردم مهربان و متدین این شهر انتخاب شد  و هم اکنون (تا سال ۱۴۰۰ به مدت ۴ سال به مردم کوشک خدمت رسانی می کند.

لازم به ذکر است وی در دوره  قبل (شورای اسلامی شهر اصفهان دوره چهارم)  شهرداری شهر اژیه را  در کارنامه  خود به ثبت رسانده است .

 شهرداران موفق شهردارانی هستند که در خدمت خود به شهروندان روش های کارآمد و نوین مدیریتی را به کار بگیرند و برای اعتلا و پیشبرد برنامه‌ها با دانشگاه‌ها و منابع و ماخذ این سامانه ارتباط برقرار کنند.

قطعاً یک شهردار موفق باید دارای نگاه فرهنگی اجتماعی باشد چرا که مستقیما با فرهنگ، آداب و رسوم مردم سر و کار دارد ، شهردار هر شهر  می بایست نحوه تعامل اجتماعی با مردم را بشناسد و بداند بسیاری از معضلات شهری با نگاه درست فرهنگی اصلاح خواهد شد.

با توجه به فعالیت‌های قابل توجه مجید قربانی شهردار شهر کوشک بر آن شدیم تا فعالیت‌های وی را به طور خلاصه به رشته تحریر در آوریم باشد تا مبنایی برای شهرداران آینده باشد.

 مجید قربانی رنانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت:شهر کوشک دارای یک بافت قدیمی است ،در مرکز شهر سه خیابان اصلی با کوچه های در هم تنیده که  رفت و آمد، شهروندان را با  مشکل  تردد مواجه کرده بود .

 وی بیان داشت: کوشک راه های عبوری و مو اصلاتی  با شهرهای اطراف مانند کهریزسنگ ، اصغرآباد و خمینی شهر است و در مسیر اصلی شهر نجف آباد به اصفهان قرار دارد ،افرادی که از  زازران و گلدشت تردد دارند بهترین راه دسترسی و عبورشان شهر کوشک است اما متاسفانه زیرساخت‌های شهر دچار اشکال بود ،آسفالت جاده‌ها کیفیت نداشت، خیابان ها فاقد جدول بندی استاندارد بودند.

این مقام مسئول در خصوص شرایط شهر کوشک ادامه داد:  پارک و تفرجگاه عمومی یا بوستانی در شهر برای استفاده شهروندان و جوانان موجود نبود، بانوان  مکانی برای ورزش های صبحگاهی خود نداشتند.

 شهردار کوشک توضیح داد: برای همین در ابتدای کار  ما برای  ۴ سال خدمت ، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت ، بلندمدت با استراتژی‌های خاص تعریف کردیم و در رفع این موانع کوشیدیم ، به یاری خدا تا امروز ۹۵ درصد  برنامه هایمان تحقق پیدا کرده است، برای مثال تقریباً ۸۰ درصد خیابان‌های اصلی کوشک و  خیابان های فرعی آسفالت شده  و آنهایی که نشده اند نیازی نداشته اند ، برای دفع آب های سطحی  ،خیابان های اصلی و خیابان های  فرعی "کانیو" گذاری شد، آسفالت خیابان‌هایی مانند خیابان جنت خروجی اصلی به خمینی شهر، سلمان فارسی شهدا ، کارگرشمالی، خروجی به سمت اصغرآباد که  از عرض   ۶ متری تبدیل به ۱۲ متری با طول تقریبی ۷۰۰ متر و ۱۱ متر عرض، خیابان اصلی کوشک و مواصلاتی کهریزسنگ، ضلع غربی شهر کوشک با اجرا " پلی " که عرض آن ۱۶ متر  است ، ،خیابان امید شرقی امید غربی ،خیابان آزادگان غربی و شرقی، بلوار امام خیابان ابوذر، خیابان ولیعصر و ۸۰ درصد فرعی آن، خیابان شهید بهشتی، خیابان گلزار  آماده  که همه  آنها جهت بهره برداری  در خدمت مردم قرار گرفتند.

قربانی گفت: از آنجایی که مکان اختصاصی برای  بانوان وجود نداشت اقدام به ساخت باغ بانوان و ورزشگاهی به وسعت ۵۰۰ متر  نمودیم.

وی افزود:  توجه  ویژه ای به‌ فرهنگ و نشاط شهروندی در راس برنامه هایمان بود و  برگزاری برنامه های فرهنگی تا قبل از بیماری کرونا مانند برنامه "حیات طیبه و حیات  فاطمیه"با حضور  بیش از ۱۷۰۰ نفر که با مشارکت خانواده‌ها ؛ مورد استقبال خوبی قرار گرفت . ما در این برنامه ها گروهای سنی مختلف  را درگیر کردیم

شهردار کوشک گفت: نوجوانان زیر ۱۵ سال ،دختر خانم ها ، خانم ها،زوجین و برگزاری کارگاه های ۳ روزه که خروجی خوبی را به همراه داشت.

 قربانی تصریح کرد: با راه اندازی کمیته شهروندی خواسته و نیاز شهروندان را رصد و در اولویت قرار دادیم. راه اندازی معاینه فنی،نصب نماد های زیبا، دیوار نویسی و نقاشی روی دیوارها با توجه به بافت تاریخی شهر کوشک،اجرای تونل های نوری در میدان ولیعصر، نماد و گوی نورانی شهید سردار سلیمانی ،ساخت بوستانی با ** متر مربع و ساخت پارک گل محمدی با ۱۰۰۰‌ متر مربع در راستای رفاه حال شهر وندان کوشک آماده و در دسترس این عزیزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در کلیه برنامه های عمرانی خود سعی کردیم از نگاه علمی  اساتید دانشگاه ها و مدیریت های نوین دانشگاهی  استفاده و با آنها به صورت پیوسته در ارتباط بوده ایم. برای مثال جهت مطالعات دفع آبهای سطحی، چشم انداز شهرمان  و بسیاری از مسائل مربوط به فضای سبز و....را  با دانشگاه های کشاورزی و دانشکده های عمران بازنگری و اجرایی کردیم ،ما در بحث حوزه ؛ اساتید  خوبی را دعوت نمودیم و برای دوره های حیات طیبه و حیات فاطمیه از حضور شان بهره مند شدیم .

شهردار کوشک گفت: همکاری با اساتید  دانشگاهی حاشیه کمتری دارد و ضریب اطمینان بالاتری .آنها افراد علمی هستند که می‌توان  راحت تر با آنها به تعامل رسید و نگاهشان یک ارتقاء علمی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در شهر کوشک بیش از ۵۰۰ باغ وجود دارد ،کوشک به معنای قصر است که قدمت آن را ۷۰۰ ساله می دانند.

وی بیان داشت: از آنجایی که فضای سبز شهر کوشک عمدتا درخت است به نوعی این شهر ریه تنفسی شهر  اصفهان  نیز محسوب می‌شود و سعی ما نیز بر این بوده که اجازه تغییر کار بری به باغ ها ندهیم ،گرچه متاسفانه کاهش بارندگی و کم آبی شرایط را برای کشاورزان  زحمت کش این منطقه سخت کرده و  طبق شنیده ها  محصولات این عزیزان با کاهش ۴۰ درصدی روبه رو شده است.

قربانی رنانی گفت: خوشبختانه فعالیت های عمرانی و فرهنگی انجام شده در شهر کوشک باعث شده که مهاجرتی به شهرهای همجوار نداشته باشیم ، شاید اگر هموطنانی در سالهای گذشته به شهر کوشک سفر کرده باشند و امروز  باز به این شهر سفر کنند تفاوت ها را بیشتر متوجه شوند .

وی ادامه داد:  در شهر کوشک روشنایی شهر به تیرهای چراغ برق محدود نمی‌شود، نمادهای نوری در خیابان های اصلی و فرعی ،نماد دو راس اسب چمنی که فوق العاده مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت ، نقاشی ها دیواری، بوستان و پارک شهر کوشک چهره این شهر را دگر گون کرده و ما خوشحالم که توانستیم نقشی را افزایش نشاط شهروندی این شهر زیبا داشته باشیم.

قربانی در پاسخ به این سوال که  خصوصیات یک شهردار موفق چیست گفت: در ابتدا مردمی و اخلاق‌مدار باشد، می بایست با توجه به  اختیاراتش و نیاز شهروندان و فرهنگ منطقه،  برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، قابل اجرا داشته و مبتکر و در عین حال صاحب استراتژی های خاص و استقلال فکر باشد، در اجرای چشم  اندازهای خود قاطع بوده و نحوه تعامل با مردم منطقه خود را بشناسد، مطالبه گری شهروندان در اولویت برنامه هایش قرار دهد  تا بتواند در برابر پیشگاه الهی وقضاوت شهروندان ؛ سربلند و آزمون خدمتگذاری به مردم شهرش باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    نجف آباد و اصفهان با هم همسایه نیستند و خمینی شهر بین آن دو قرار گرفته. در واقع جاده اصفهان نجف آباد جاده اصلی عیچ یک از این دو شهر نیست. یک حاده بین شهری است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی