English

شهردار کوشک خبر داد:

قدمت هفتاد ساله باغ های گلابی در شهر کوشک

شهردار کوشک گفت: قدمت باغ های گلابی در شهر کوشک به هفتاد سال می رسد.

قدمت هفتاد ساله باغ های گلابی در شهر کوشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مجید قربانی در نشست خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در شرایط کنونی توانسته ایم شهر کوشک را به شهرک عمرانی تبدیل کنیم.

وی نگاه به پروژه های عمرانی را مطلوب برشمردو گفت: بسیاری از خیابان های شهر کوشک بهسازی و زیرسازی شد، خیابان بازار در حال آزاد سازی است و بسیاری از معابر آسفالت سازی انجام گرفت.

این مقام مسئول آزاد سازی ها را از مهم ترین کارهای عمرانی باغ شهر کوشک برشمرد و ادامه داد: هشتاد و پنج توافق در شهرداری شهر کوشک جهت آزاد سازی ها انجام شده وجهت آزاد سازی دو خیابان 2 میلیارد تومان هزینه شد و کل هزینه های آزادسازی شش میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار کوشک با اشاره به این مطلب که باغ های شهر کوشک از قدمت بسیاری برخوردار است افزود: باغ های گلابی قدمت هفتاد ساله داردو برگزاری جشنواره گلابی از برنامه های شهرداری بود که به دلیل بیماری کرونا این جشنواره کنسل شد.

این مقام مسئول در خصوص چاه های زغال شهرکوشک توضیح داد: در سال گذشته چهارده حلقه چاه زغالی غیر مجاز معدوم شد و شهرداری به صورت جدی این مساله را پیگیری می کند.

وی مهمترین اولویت باغ شهر کوشگ را طرح جامع شهری خواند و اظهار کرد: وقتی طرح جامع اعلام شود محدوده خدماتی شهر کوشک کاهش می یابد و مشکلات فراوانی برای شهرداری ایجاد کرده است.

شهردار باغ شهر کوشک خبر داد: زمینی به مساحت 750 متر جهت احداث مجموعه ورزشی چند منظوره از طرف مجموعه  شهرداری در نظر گرفته شده است که مبلغ یک میلیارد و نهصد هزار تومان برآورد هزینه شده است که در شهریور ماه کلنگ احداث آن زده خواهد شد و پیش بینی می شود تا شش ماه آینده ساخت آن انجام‌شود.

این مقام مسئول در خصوص معرفی بهتر شهر کوشک تصریح کرد:برای شناساندن شهر به شهرستان های اطراف نیاز به یک چها راه و نیم میدان بود که ساخت نیم میدان انجام شده و برای چهار راه ها نیز در حال اجرایی شدن این طرح ها هستیم ؛ همچنین المانی باذکر نام یا فاطمه الزهرا که از قدیم بر سر در شهر کوشک بوده و نمادهایی از دو میوه گلابی و هلو طراحی کرده ایم .

وی در بحث فرهنگسرای شهر کوشک که اعتباری به مبلغ چهارمیلیارد و نیم برای آن اختصاص داده شده افزود: این مبلغ با وضعیت کنونی به11 میلیارد تومان افزایش یافت و ادامه این طرح  با نوسان قیمت امکان پذیر نبود.

قربانی در خصوص فعالیت های فرهنگی شهرداری تشریح کرد: جلسات طرح فاطمی با حضور 60 زوج جوان با دعوت از اساتید کشوری در چند مرحله در شهر کوشک صورت پذیرفت و در زمان کرونا نیز 15 برنامه فرهنگی به صورت مجازی با همکاری روابط عمومی انجام شد.

شهردار باغ شهر کوشک در بحث فعالیت های کرونایی در پایان گفت: شهر کوشک اولین شهری بود که بازارهای آن تعطیل شد و جهت کمک به شهروندان ماسک بین آنها توزیع شد و مکان های پر رفت و آمد ضد عفونی گردید.

باغات گلابی در کوشک

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی