English

برگزاری آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سیریک

آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان سیریک و آغاز به کار آنها برگزار شد.

برگزاری آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان سیریک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در این مراسم که با حضور احمد جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک، عباس جهان الدینی بخشدار مرکزی و اعضای منتخب در سالن غدیر شهر سیریک برگزار شد، فرماندار سیریک اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان سیریک با تلاش هیات های اجرائی، نظارت و بازرسی و حضور موثر شهروندان برگزار شد و از همه عوامل که روزها و ماه ها قبل از انتخابات در شرایط کرونایی برای این رویداد مهم زحمت کشیدند، قدردانی می کنم.
جمالدینی از اعضای منتخب به خاطر احساس مسئولیت و نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی قدردانی کرد و گفت: با وجود اینکه عضویت در شورا زحمات زیادی دارد امّا منتخبان با احساس مسئولیت و در راستای لبیک به دعوت مقام معظم رهبری مشارکت کردند.
وی اظهار کرد: امروز که آیین تحلیف برگزار می شود، اعضای منتخب سوگند یاد می کنند که امانتدار رأی مردم باشند و در راستای پیشرفت و تعالی امور گام بردارند و با پاکدستی نماینده شایسته ای برای موکلان خود در روستاها باشند.
فرماندار سیریک اظهار ادامه داد: پست ها و مناصب زودگذر هستند و لازم است افراد همیشه در روز انتصاب به فکر تودیع خود باشند و مهم این است که در صف خدمتگزاران باشیم نه اینکه در کجای صف خدمت واقع شده ایم، بنابراین باید در فعالیت های خود اخلاص و صداقت را سرلوحه قرار دهیم.
وی افزود: شوراها برای روستاها و توسعه این مناطق می توانند بسیار مفید واقع شوند به شرطی که اهالی روستا و اعضای شورا با هم وحدت و همدلی داشته باشند و سعی نکنند که شورا را به محل نزاع و اختلاف تبدیل کنند و هیچکس نباید عامل تفرقه در روستا شود.
جمالدینی همچنین اعضای شوراهای روستا در بخش مرکزی سیریک را از ورود به مناقشات سیاسی برحذر داشت و تاکید کرد: که همه فکر و ذکر منتخبان باید بر روی توسعه و رفع امور روستاها متمرکز شود و از همه داشته ها نیز صیانت کنند.
وی تاکید کرد: صیانت از آب و خاک در همه روستاهای شهرستان سیریک بسیار مهم است و منتخبان شوراها باید در زمینه حفظ اکوسیستم، منابع آبی و دفع پسماندها برنامه ریزی کنند.
فرماندار سیریک انتخاب دهیار را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دهیاران رکن رکین هر روستا در مناسبات و تعامل با مسئولان شهرستان هستند و لازم است در راستای تعالی و رشد روستاها کار کنند و اینگونه نباشد که دهیاری شغل دوم و سوم آنها باشد.
وی همچنین سکونت در روستا و استفاده از افراد تحصیلکرده برای دهیاری ها را یک ضرورت عنوان کرد، زیرا به گفته او، تجربه ثابت کرده که هر روستایی که دهیار فعال و ساکن در محل داشته است، امور با نحو شایسته تری پیش رفته است.
فرماندار سیریک در پایان سخنان خود تاکید کرد: روستاهای شهرستان سیریک کانون گردشگری،کشاورزی، پرورش آبزیان و صیادی هستند که می توان با استفاده از این توانایی در رشد و شکوفایی روستاها قدم برداشت.
در پایان جلسه، مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی سیریک برگزار شد.
لازم بذکر است، آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای بخش بمانی شهرستان سیریک و آغاز به کار آن ها با حضور رحیم سنجری بخشدار بمانی نیز روز پنج شنبه در محل سالن جلسات شهرداری بندر کوهستک برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه