English

تا پایان سال استارتاپ دانش آموزی در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از پیگیری راه اندازی استارتاپ های دانش آموزی تا پایان سال جاری خبر داد.

تا پایان سال استارتاپ دانش آموزی در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سیامک آزادی در آیین رونمایی از کتاب مدل آموزشی "کیو سی تی" با اشاره به تغییر و تحول روش های آموزشی در دنیا گفت: نیاز های امروز دنیا با دهه های گذشته تفاوت های اساسی پیدا کرده، بنابراین نمی توان با روش های آموزشی 40 تا 50 سال پیش به کودکان و نوجوانان امروز آموزش داد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری دوره های آموزشی تمام سنین گفت: آموزش باید مطابق نیازهای روز و با روش های به روز و جدید باشد، بنابراین نیاز است که بازنگری در تمام دوره های آموزشی به عمل آید.

آزادی با اشاره به اهمیت آموزش در سنین پایین گفت: اگر می خواهیم کشور به پیشرفت لازم رسیده و به اقتصاد دانش بنیانی که مدنظر است برسیم نیاز است که نگاه زیرساختی به توسعه فناوری داشته باشیم و این نگاه می طلبد که آموزش کودکان و نوجوانان را در این زمینه در اولویت قرار دهیم.

رئیس پارک علم وفناوری کرمانشاه تصریح کرد: آموزش کودکان و نوجوانان باید بگونه ای باشد که ضمن تقویت مهارت های اجتماعی، این توانایی را در آنها ایجاد کند که از همان سنین پایین راه و مسیر زندگی خود را مشخص کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم نیاز است که از متدهای آموزشی که این آگاهی و مهارت و این ساختار ذهنی را در کودکان و نوجوانان ایجاد می کند حمایت کنیم و این یک الزام برای ماست.

آزادی در ادامه از مدل آموزشی "کیو سی تی" به عنوان یک از مدل های آموزشی به روز دنیا یاد کرد وافزود: این مدل آموزشی مسئله محور است و از طریق این متد می توان به صورت موضوعی نقاط ضعف رفتاری کودکان و نوجونان را شناسایی و آن را برطرف  کرد.

وی افزود: بطور مثال اگر یک کودک یا نوجوان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد با روش های این مدل آموزشی می توان این نقطه ضعف را برطرف کرده و اعتماد به نفس او را افزایش داد.

آزادی تصریح کرد: فراتر از این در این مدل آموزشی حتی می توان دوره های تخصصی ویژه برای پرورش خلاقیت در رده های سنی کودکان و نوجوانان در هر زمینه تخصصی ارائه کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه شرکت بستان تجارت اورامان که بومی سازی این مدل آموزشی را در کشور برعهده داشته یکی از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است، گفت: هم اکنون چهار شرکت و ساختار در پارک در حوزه های اینچنینی فعالیت دارند.

آزادی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری به کمک این ساختارها و شرکت ها، بتوان استارت آپ های دانش آموزشی را در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی کرد.

وی افزود: با راه اندازی این استارت آپ ها می توان نگاه امیدوارانه ای به توسعه کسب و کارهای نوآورانه کشور در سالهای آینده داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه