English

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد:

رتبه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی همدان در آموزش مداوم/ کاهش کیفیت آموزشی از نگرانی‌های حوزه آموزش

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه کاهش کیفیت آموزشی امروز به یکی از نگرانی‌های اصلی حوزه آموزش تبدیل شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رتبه بندی «راد ۳» در جایگاه نهم قرار دارد و رتبه ممتاز در آموزش مداوم را کسب کرده‌ است.

رتبه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی همدان در آموزش مداوم/ کاهش کیفیت آموزشی  از نگرانی‌های حوزه آموزش

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مژگان ممانی ،  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در نشست مشترک رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان که با حضور مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رتبه بندی «راد ۳» در جایگاه نهم  قرار دارد و رتبه ممتاز در آموزش مداوم را کسب کرده‌، همچنین تفاهم‌نامه سند توسعه متوازن آموزشی پزشکی در کلان منطقه از دیگر توفیقاتی است که در مجموعه آموزشی این دانشگاه به دست آمده است. 

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به تحصیل ۶ هزار و ۷۲۸ دانشجو در این دانشگاه، گفت: ۶۵۷ دانشجوی خارجی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۱۳۴ مقطع رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان راه اندازی شده که این دانشگاه از نظر رشته مقاطع، در کلان منطقه با اختلاف زیاد در صدر ایستاده‌ است.

وی اظهار داشت: کمبود دستیاران طب اورژانس و عفونی یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه آموزش است که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود، از سوی دیگر فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در برخی رشته‌ها نیز بدون استقبال می‌ماند و این موضوع در آینده می تواند به یک مشکل و نگرانی برای سیستم آموزشی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کاهش موارد بالینی از جمله دغدغه‌های حوزه آموزش است، گفت: کاهش کیفیت آموزشی امروز به یکی از نگرانی‌های اصلی حوزه آموزش تبدیل شده که کمبود کیس «بالینی» به دلیل شرایط کرونایی یکی از عوامل موثر در این رابطه است و خستگی دستیاران نیز بر این روند اثر منفی گذاشته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ایده ایجاد مقطع mbbs از دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شکل گرفت و هم اینک ۴۰۰ نفر در این مقطع در دانشگاه همدان تحصیل می‌کنند، افزود: در حوزه آموزش مداوم، اقدامات متعدد و رو به رشدی انجام شده و با تغییر نحوه ارائه آموزش مداوم، ۹۱ وبینار و ۱۷ برنامه مولتی مدیا در سال گذشته در استان همدان برگزار شده است.

ممانی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رتبه بندی «راد ۳» در جایگاه نهم  قرار دارد و رتبه ممتاز در آموزش مداوم را کسب کرده‌، همچنین تفاهم‌نامه سند توسعه متوازن آموزشی پزشکی در کلان منطقه از دیگر توفیقاتی است که در مجموعه آموزشی این دانشگاه به دست آمده است. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از استقرار مرکز توسعه آموزش مداوم و مطالعه آموزش پزشکی، واحد «اسکیل لب»، مرکز آزمون و دیگر واحدهای زیر مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه خبر داد و گفت: هر یک از این ظرفیت‌ها با هدف ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و بهبود عملکرد این مجموعه در دانشگاه ایجاد شده‌ است.

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت که پروژه ملی «برآورد نیروی انسانی» در رشته های تحصیلی مرتبط با بهداشت و درمان با هدف عدالت محوری در دسترسی به خدمات سلامت تدوین شده است.

«امیرمحمد اخوان» افزود: در این پروژه نیروی انسانی موردنیاز حوزه بهداشت و سلامت کشور مورد بررسی قرار گرفته و اخذ رشته در برخی دانشگاه‌ها بر همین اساس مصوب شده که این اقدام مانع از بروز مشکل در زمینه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این حوزه خواهد شد.

وی همچنین از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه آموزشی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یکی از اقدامات موثر انجام شده در این حوزه(آموزش) تجمیع ۳۴ سامانه آموزشی وزارت بهداشت است چراکه با یکپارچه کردن این سامانه‌ها، دسترسی به اطلاعات و جامع بودن آنها بیشتر و بهتر می شود.

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سامانه «دستیاری» یکپارچه و «آموزش مداوم» نیز الکترونیکی شده است، اظهار داشت: متصل نبودن به سازمان سنجش کشور  از جمله مسایلی است که در برخی مواقع روند فعالیت آموزشی را دچار مشکل می کند که تلاش می کنیم با اتصال این سامانه و دسترسی به اطلاعات سازمان سنجش، این مشکل نیز در سیستم آموزشی وزارت بهداشت رفع شود. 

اخوان با اشاره به لزوم تبادل نظر رابطان کلان مناطق در خصوص تجربیات و فعالیت های انجام شده در حوزه ستادی و دانشگاه طی چند سال گذشته، گفت: طی هشت سال گذشته اقدامات موثری در حوزه های مختلف آموزشی وزارت بهداشت انجام شده که احصای نیازهای دانشگاه‌ها از جمله این اقدامات مهم است که تداوم این روند موجب تحرک بیشتر سامانه های آموزشی دانشگاه‌ها می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه