English

حمیدرضا صادقی:

توزیع ۲۵تُن علوفه در طرح پویش نذر طبیعت ضامن آهو

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار عنوان کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری‌ها شده است.

توزیع ۲۵تُن علوفه در طرح پویش نذر طبیعت ضامن آهو

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا صادقی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار اظهار کرد: توزیع ۲۵ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار که این میزان علوفه با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع ، در ۲ماهه گذشته در زیستگاه‌های حیات وحش این شهرستان به ویژه منطقه حفاظت شده شیراحمد توزیع شده است.

صادقی در ادامه این خبر اضافه کرد: عمده هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و برخی شرکت‌ها تامین شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین تصریح کرد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری‌ها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

وی در ادامه افزود: در کنار کمک خیران و فعالان محیط زیستی همچنین با راه‌اندازی پویش "نذر ضامن آهو" و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزار‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

صادقی اشاره کرد: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

شایان ذکر است که، ۲ منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه