English

حمیدرضا صادقی:

توزیع علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار عنوان کرد: عمده هزینه تامین این مقدار علوفه توسط خیران حوزه محیط زیست و کارخانه سیمان لار سبزوار تامین شده است.

توزیع علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا صادقی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: توزیع این میزان علوفه با توجه توزیع بیش از ۲ تن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزواربه بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع، در زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان صورت گرفته است.

حمیدرضا صادقی در ادامه افزود: عمده هزینه تامین این مقدار علوفه توسط خیران حوزه محیط زیست و کارخانه سیمان لار سبزوار تامین شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار در ادامه با اشاره به تداوم توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده سبزوار ادامه داد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در این مناطق است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری بیشتر آنها در برابر بیماریها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

حمیدرضا صادقی در خاتمه بیان کرد: منطقه 'شیراحمد' سبزوار یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده کشور با بیشترین جمعیت آهو است.

شایان ذکر است: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

همچنین نیاز به یادآوری است دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه ۲۳هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه