English

تاکید آیت الله اعرافی به لزوم رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در قم

آیت الله اعرافی به لزوم رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در قم تاکید کرد.

تاکید آیت الله اعرافی به لزوم رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی روز شنبه  در دیدار سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم، در این زمینه افزود: این یک مسئولیت دینی، شرعی و اخلاقی همه ماست که این فرهنگ عمومی مبتنی بر رعایت قوانین و مقررات را در شهر مقدس قم بیش از پیش نهادینه کنیم.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل راهور قم خاطرنشان کرد: اصلاح فرهنگ مربوط به عبور و مرور و کاهش تصادفات یک اصل مهم و اساسی است که همه شهر باید نسبت به آن مسئول باشد.

وی افزود: رفت و آمد امن، ساده و راحت یک وظیفه عمومی است که بر عهده همه ماست و همه مردم باید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به آن نقش آفرینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ادارات کل استان باید یک پیوست راهنمایی و رانندگی و آسان سازی عبور و مرور داشته باشند، گفت: بخش های عمومی دولت و نهادهای رسمی و ادارات کل وظیفه مهمی در قبال آسان سازی عبور و مرور و کاهش خسارات دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته در کنار این بخش های دولتی، بخش های خصوصی و دستگاه های آموزشی مثل حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مسئولیت دارند، اما در نهایت این خود مردم هستند که بیشتر نقش را می توانند ایفا کنند.

وی گفت: فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات امر مهم و لازمی است و هر جا حوزه و روحانیت نیز در این زمینه لازم باشد، پای کار خواهد آمد و ظرفیت عظیم طلاب و گروه های جهادی و تبلیغی در این زمینه می تواند بسیار کمک کار باشد و مردم را بیش از پیش به رعایت این قوانین و مقرراتی که باعث کاهش تلفات و خسارات به جان و مال مردم شود، آشناتر کنند.

وی اظهار داشت: مشکل سد معبر که نقش زیادی در ایجاد ترافیک دارد و توجه ویژه به پیاده رو و ساخت پارکینگ سه نکته مهم و محوری می باشد که کمک زیادی می تواند در این عرصه ایفا کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان، داشتن برنامه بلندمدت و برنامه جامع را مهم دانست و افزود: راهور استان باید یک برنامه بلندمدت و میان مدت خوبی داشته باشد و هدفگذاری کند که مثلا در پنج سال آینده به چه نقطه ای قرار است برسد و مثلا رشد تصادفات و فوتی ها را قرار است در چه مدتی کاهش دهد و این کار باید به شکل علمی پیش بینی شود و برای آن کار دقیق و برنامه ریزی شود.

در ابتدای این دیدار سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم نیز در گزارشی به بیان فعالیت‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در پلیس راهنمایی و رانندگی استان پرداخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه