English

رییس مرکز پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد:

توسعه حرم اهل بیت (ع) زمینه الگو گرفتن از سیره ایشان است

رییس مرکز پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد:توسعه حرم اهل بیت (ع) زمینه الگو گرفتن از سیره ایشان است.

توسعه حرم اهل بیت (ع) زمینه الگو گرفتن از سیره ایشان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، غلامرضا کرمی گفت: شهید قاسم سلیمانی الگویی بود که هم نسبت به توسعه عتبات و هم در متجلی کردن سیره ائمه اطهار (ع) اهتمام ویژه داشت.

وی به کمک‌های مردم اصفهان در توسعه عتبات اشاره کرد و افزود: آثار هنرمندان این شهر در رشته‌های هنری مرتبط با معماری، منبت، معرق و فرش‌بافی در حرم‌های اهل بیت (ع) مشهود است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات یادگار شهید سلیمانی است، افزود: این شهید جهاد، معنویت و خدمت را با هم در آمیخته بود.

رییس مرکز پژوهش و نشر آثار ستاد بازسازی عتبات عالیات  ادامه داد:  توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) از جمله صحن حضرت زهرا (س)، صحت حضرت زینب (س) از نمونه‌های بارز حضور مردم اصفهان در بازسازی عتبات در سال‌های اخیر است.

همچنین رییس ستاد عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به اهتمام مذاهب و ادیان مختلف در حفظ و ماندگار کردن آثار تمدنی خود، گفت: حرم‌های اهل بیت (ع) جلوه‌های تمدنی شیعه است شیعیان ایران، عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر اقصی نقاط جهان در راستای رسالت جهانی خود در طول تاریخ در توسعه عتبات مقدس کوشیده‌ و خواهند کوشید.

جعفر عسکری اظهار کرد: کمک‌های مردمی در توسعه عتبات عالیات ، سرمایه گذاری در حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، همدلی و همزبانی و انسجام شیعیان ‌جهان، ماندگاری و معرفی فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به سیره و فرهنگ عاشورایی شهدا در خدمت به مردم، نظام و فرهنگ اسلام تصریح کرد: اگر الگوی مدیریتی شهدا امروز حاکم‌بود، مشکلات امروز گریبانگیر جامعه نبود و لذا وظیفه داریم این مسیر را معرفی و ادامه دهیم.

وی با اشاره به پیشینه مردم اصفهان در ساخت و توسعه عتبات، گفت: مردم اصفهان ساخت ۴۰ در از درهای عتبات، کمک در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا را با افتخار به سرانجام رسانده‌اند.

عسکری با اشاره به رونمایی از سه پروژه ضریح امامزاده سید محمد فرزند امام حسن مجتبی(ع)، نیم ضریح شهدای کربلا و فرش ایوان طلای امامان کاظمین، گفت: بانی هزینه‌های ساخت ضریح امام زاده سید محمد فرزند امام حسن مجتبی(ع) شیعیان عراق بوده‌اند و توسط هنرمندان زرین‌شهر ساخته شده است و ۲ پروژه دیگر با همت و حمایت مردم اصفهان و سرانگشت هنرمندان این خطه تولید شده است و ۲۰ هنرمند در ساخت نیم ضریح ۷۲تن نقش ایفا کرده‌اند.

به گزارش  موج؛مراسم رونمایی از نیم‌ضریح مطهر مقام ‌۷۲تن و فرش ایوان طلای حرمین امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) با حضور آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری استان و خانواده شهدا در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه