English

عباس جنگی مرنی خبر داد:

تولید بیش از ۲۱ گیگاوات برق در نیروگاه برق آبی مغان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: بیش از ۲۱ گیگاوات برق در نیروگاه برق آبی مغان استان اردبیل در چهار ماه نخست امسال تولید شد.

تولید بیش از 21 گیگاوات برق در نیروگاه برق آبی مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عباس جنگی مرنی ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: به دنبال وقوع گرمای زودرس در فصل بهار سال جاری و به تبع آن افزایش مصرف برق در کشور، نیروگاه برق آبی مغان در استان اردبیل در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱ گیگاوات تولید برق داشته است.

وی افزود: علی رغم افت قابل توجه نزولات جوی و وقوع خشکسالی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و محدودیت در بهره برداری کامل از نیروگاه های برق آبی، نیروگاه برق آبی مغان با تلاش و همت همکاران توانست در تولید برق و تزریق آن به شبکه اصلی برق کشور نقش خود را ایفا نماید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: نیروگاه برق آبی مغان در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، با عزم راسخ کارکنان نیروگاه برق آبی مغان، با رفع موانع و با ایجاد ساز و کارهای مناسب، برای تولید حداکثری برق با توجه به محدودیت آب تلاش شده است و با ظرفیت عملی خود در شرایط محیطی فصل، میزان بیش از ۲۱ میلیون کیلووات به شبکه سراسری، برق تزریق کرد.

جنگی مرنی اظهار داشت: در حالی که سیستم هوشمند DCS نیروگاه  دچار مشکل فنی گردیده و واحد یک نیروگاه از مدار خارج شده بود با تلاش متخصصان برق و با استفاده از قابلیت ها و تجهیزات سایر نیروگاههای برق آبی کشور، راه اندازی واحد شماره یک نیروگاه برق آبی مغان با ایجاد تمهیدات فنی و مانع زدایی ها انجام گرفت تا تولید برق از این نیروگاه بدون وقفه عملی شود و نیروگاه برق آبی مغان در تامین بخشی از برق استان اردبیل نقش خود را ایفا نماید.

وی اظهار کرد: با وجود گرفتگی اینتیک ورودی نیروگاه برق آبی مغان، با کار و تلاش شبانه روزی و با استفاده از امکانات و ماشین آلات سنگین نسبت با ایجاد دایک خاکی و قطع آب ورودی به سازه آبگیر نیروگاه اقدام شد و در کمترین زمان ممکن، آشغالگیر به حالت اولیه برگشت و پس از آب اندازی مجدد به پاور تونل نیروگاه، تولید برق از این نیروگاه شروع شد و به شبکه برق سراسری، برق تولیدی تزریق گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در پایان اظهار امیدواری کرد: تلاش ها برای افزایش سطح توان تولیدی در این نیروگاه ادامه دارد.

گفتنی است نیروگاه برق آبی مغان در داخل شبکه آبیاری و زهکشی مغان با  ظرفیت نامی  ۱۳ مگاوات ساعت در دو واحد نیروگاهی احداث شده است و در حال بهره برداری می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه