English

محمد زمانی مقدم:

قطع درختان در سطح اراضی ملی، مورد پیگرد و رسیدگی قضایی قرار می گیرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: نیروی انتظامی باید به‌ عنوان ضابط عام خودروهای دارای محموله چوب را تحت نظارت قرار داده و از همه آن‌ها پروانه حمل درخواست کند تا اگر خلافی صورت گرفته اعمال قانون انجام شود.

قطع درختان در سطح اراضی ملی، مورد پیگرد و رسیدگی قضایی قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان عنوان کرد: با توجه به قوانین و مقررات کشور درزمینه صدور مجوز قطع درختان و حمل چوب ، متولی اصلی این مسئله وزارت جهاد کشاورزی بوده که در سطح شهرستان‌ها این موضوع را با تقسیم‌کاری مشخص به مدیریت جهاد کشاورزی واگذار کرده است.

محمد زمانی مقدم  همچنین تأکید کرد: سازمان منابع طبیعی بر اساس مجوزهای صادرشده از سوی جهاد کشاورزی اقدام به صدور پروانه حمل چوب می‌کند و البته نظارت و صدور بیشتر برای حمل بین شهرستانی یا بین استانی بوده و در سطح شهرستان اقدامی صورت نمی‌گیرد زیرا بیشتر بین کارگاهی حمل چوب درختان انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز باید به‌ عنوان ضابط عام خودروهای دارای محموله چوب را تحت نظارت قرار داده و از همه آن‌ها پروانه حمل درخواست کند تا اگر خلافی صورت گرفته اعمال قانون انجام شود که متأسفانه این مسئله کمتر مشاهده می‌شود و تنها در پاسگاه تنگراه استان گلستان بیشتر برخورد با متخلفان قاچاق چوب مشهود است.

وی با یادآوری اینکه در حوزه شهری نیز شهرداری با توجه به کمیسیون‌های مربوطه مجوز قطع صادر و منابع طبیعی بر اساس مجوز، اجازه حمل چوب صادر می‌کند، اظهارکرد: اگر تخلفی در سطح اراضی ملی رخ دهد و درختان در این منطقه قطع شوند سازمان منابع طبیعی رأساً وارد کار شده و به‌عنوان یک تخلف مسئله را مورد پیگرد و رسیدگی قضایی قرار می‌دهد.

زمانی مقدم در خاتمه خاطر نشان کرد: البته در مناطق چهارگانه محیط‌زیست شهرستان قوچان هم این سازمان می‌تواند به‌صورت مستقیم پیگیری کیفری تخلفات رخ‌ داده مربوط به تعدی به اراضی و قطع درختان را داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه