English

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه:

برخورد دستگاه قضا با مجرمان در استان کرمانشاه باید جدی تر باشد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن تأکید بر برخورد ریشه ای با مجرمین در کرمانشاه، گفت: متاسفانه حکم هایی که از سوی دستگاه قضا به مجرمان داده می شود، اغلب ساده بوده به نحوی که مجرمان اغلب ترسی از دستگیری ندارند.

برخورد دستگاه قضا با مجرمان در استان کرمانشاه باید جدی تر باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در نشست مشترک با دستگاه قضا با انتقاد از عدم برخورد صریح  و قاطع دستگاه قضا با مجرمان، این عامل را باعث افزایش جرائم در سطح جامعه می گردد، ابراز داشت: متاسفانه حکم هایی که به مجرمان داده می شود، اغلب ساده بوده به نحوی که مجرمان اغلب ترسی از دستگیری ندارند، برای مثال این مسئله که در رابطه با جرم سرقت زیر بیست میلیون تومان، برخورد قضایی سخت گیرانه نیست، مشکل ساز شده چراکه بنده به چشم خود مجرمانی دیده ام که حتی با وجود حضور در زندان مشغول ارتکاب به جرم هستند.

رئیس پلیس کرمانشاه با تأکید بر اینکه امنیت، لازمه زندگی مردم می باشد، خاطرنشان ساخت: حفظ امنیت تنها وظیفه پلیس نیست و همگان باید به حفظ این مهم اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که وقوع جرم در تمامی نقاط کشور وجود دارد و تنها محدود به استان کرمانشاه نیست،  تأکید کرد: برای مثال لرستان با وجود جمعیت کمتر جرائم یک و نیم برابری دارد، پس ما در کرمانشاه امنیت داریم حس امنیت نداریم.

وی افزود: به یاد داشته باشیم که نباید تقصیر را گردن یکدیگر انداخت، باید مسئولیت پذیر بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پاسخ به مشکل عدم وجود برخورد صریح پلیس با وقوع جرم گفت: ما تمام تلاشمان را در این زمینه می کنیم بسیار جرائم بوده که ظرف مدت بیست و چهار ساعت مجرمانش شناسایی و‌دستگیر شده اند، البته با توجه به مشکلات و معضلات مردمی ائم از بیکاری، مشکلات اقتصادی مطمئنا خشونت هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود برای نیرو انتظامی در سطح جامعه گفت: موضوع اول این است که ثبت تعداد کم جرائم برای افراد مسئول یک مزیت محسوب شده و‌مسئله دوم نداشتن اختیار نیرو انتظامی در دستگیری مستقیم مجرم قبل از گرفتن حکم است، حتی گاها پلیس در نتیجه دستگیر کردن یک مجرم خودش مجرم شناخته شده و در برخورد صریح با این افراد دچار اضطراب از عواقب آن می شود.

سردار جاویدان افزود: بنده به عنوان یک فرد مسئول خواهان دادن حکم دادگاه بوده تا در ظرف چند ساعت یک فروشنده سلاح باقی نگذارم تمام مسائل دیگر هم به همین منوار است.

وی در انتها در اشاره به ضرورت جلوگیری از عادی جلوه دادن ارتکاب به جرم گفت: باید از پخش فیلم و یا هر خبر مرتبط به جرائم خشونت آمیز خصوصا در فضای مجازی به شدت جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه