English

اصغر حاتمی:

قدرت سرایت سویه دلتا کمتر از چند دقیقه است

معاون آموزشی، فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد: فرد مبتلا به کرونای دلتا در صورت تماس غیر محافظت شده( نداشتن ماسک) می‌تواند ویروس را ظرف چند دقیقه و شاید حتی کمتر و در محیط باز به سایر افراد انتقال دهد.

قدرت سرایت سویه دلتا کمتر از چند دقیقه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اصغر حاتمی معاون آموزشی، فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد اعلام کرد: اگر چه واکسن‌ها همچنان در مقابل این سویه از کرونا کارایی دارند و از خطر مرگ و ابتلای بسیار شدید افراد را دور می‌سازند اما خطر ابتلا به نوع خفیف و متوسط بیماری برای افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند؛ همچنان وجود دارد.

اصغر حاتمی در ادامه این خبر افزود: طبق قولی که وزارت بهداشت داده است باید روزانه حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شود که تاکنون محقق نشده است.

معاون آموزشی، فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: اگر به این عدد واکسیناسیون روزانه دست یابیم یعنی که تقریبا ۵ تا ۶ ماه آینده حدود ۸۰ درصد از جمعیت کشور واکسینه خواهند شد، این زمان اگر چه همچنان زمان کمی نیست و از طریق افزایش میزان واکسیناسیون روزانه باید کاهش یابد تا با خطر جهش ویروس کمتر مواجه باشیم اما در شرایط فعلی کشور محقق شدن این میزان واکسیناسیون نیز مناسب به نظر می‌رسد.

وی اظهار کرد: چالش نخست در موضوع واکسیناسیون گسترده در سطح کشور تامین واکسن و بعد از تامین واکسن تزریق آن نیز به نظر می رسد نیاز به تدبیر بیشتری دارد؛  وجود صف‌های طولانی و عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود می‌تواند تهدیدی جدی در خصوص گسترش بیشتر بیماری باشد.

حاتمی با اشاره به اینکه مردم از تعطیلی‌های مکرر خسته شده‌اند، بیان کرد: با وجود اینکه اقتصاد و معیشت خانواده‌ها در این محدودیت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما نباید فراموش کرد که کرونا به مراتب از روزهای نخست خطرناک‌تر شده است

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: تا زمانی که به ایمنی لازم از طریق واکسیناسیون گسترده نرسیم همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در میهمانی‌ها و تجمعات هر چند کوچک ضروری است.

حاتمی در خاتمه خاطر نشان کرد: قدرت سرایت سویه دلتا در مطالعات بسیار سریع و گاه کمتر از چند دقیقه ذکر شده است؛ به این معنی که فرد مبتلا در صورت تماس غیر محافظت شده( نداشتن ماسک) می‌تواند ویروس را ظرف چند دقیقه و شاید کمتر حتی در محیط باز به سایر افراد انتقال دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه