English

امام جمعه شهرستان ساری تأکید کرد:

اجازه ندهید مازندران به خوزستانی دیگر تبدیل شود / ضرورت جمع آوری آب‌های سطحی و روش‌های نوین تأمین آب در مازندران

خطیب جمعه ساری با هشدار به اینکه مازندران هم وضعیت مشابه خوزستان دارد، تأکید کرد: اجازه ندهید مازندران به خوزستانی دیگر تبدیل شود.

اجازه ندهید مازندران به خوزستانی دیگر تبدیل شود / ضرورت جمع آوری آب‌های سطحی و روش‌های نوین تأمین آب در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان با اشاره به اینکه مناسبت‌های اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: تکریم و تعظیم و تبیین پیام غدیر وطیفه یکایک مردم و فرهیختگان است.

وی با بیان اینکه غدیر تاریخی و رویداد آن باید به بهترین صورت ممکن تبیین شود، ادامه داد: یکی از پیام‌های غدیر ورود دین در تشکیل نظام اسلامی و نفی جدایی دین از حکومت است.

امام جمعه شهرستان ساری تشکیل نظام اسلامی و عدل علوی را الگو برداری از غدیر دانست و گفت: اگر امروز مدیران و دولت‌ها نتوانند در خدمت رسانی به مردم و توسعه‌ کشور در همه زمینه‌ها موفق باشند غدیر و دستاورد آن به چالش کشیده می‌شود.

وی به بحران آب و تنش‌های خوزستان اشاره کرد و آن را بی کفایتی بعضی مسئولان و مدیران اجرایی دانست و تصریح کرد: طرح آبرسانی و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در این استان با اختصاص 10 هزار میلیارد تومان اعتبار چرا اجرایی نشد.

آیت الله محمدی لائینی بیان داشت: خوزستان آب شیرین سطحی فراوانی و سرمایه‌های زیر زمینی سرشار دارد و مردم آن نباید نیازمند آب باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران چالش واحد‌های تولیدی مانند هفت تپه و نیشکر و واحد‌های دیگر خوزستان را نیز نتیجه کوتاهی‌ها و مدیریت نادرست خواند و افزود: مردم خوزستان که در خط مقدم دفاع بودند و تمام شهر‌ها و روستا‌های آن در جنگ آسیب دیده است نباید کاستی و نارسایی داشته باشد.

وی همچنین به بحران آب در مازندران نیز اشاره کرد و گفت: جمع آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب و روش‌های نوین تأمین آب باید رویکرد مسئولان مرتبط باشد.

خطیب جمعه ساری با هشدار به اینکه مازندران هم وضعیت مشابه خوزستان دارد، تأکید کرد: اجازه ندهید مازندران به خوزستانی دیگر تبدیل شود.

وی مشکلات پیش روی واحد تولید چوب و کاغذ را تهدیدی برای این واحد دانست و اظهار داشت: جلوگیری از برداشت چوب‌های شکسته و افتاده و ممانعت از ورود چوب برای مصرف و عدم خرید کاغذ تولیدی توسط آموزش و پرورش از مشکلات صنایع چوب و کاغذ استان است که امیدواریم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح موانع این واحد تولیدی برطرف شود.

آیت الله محمدی لائینی مشکلات صنعت دام و طیور استان را نیز بحران ناکارآمدی بعضی از مسئولان دانست و خواستار رفع موانع تولید این واحد‌ها شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه