English

به گزارش ایستگاه های محیط زیست هرمزگان؛

وضعیت نارنجی کیفیت هوا در بندرخمیر/ گروه های حساس در منزل بمانند

بنابر گزارش ایستگاه های محیط زیست هرمزگان، شاخص کیفیت هوای بندرخمیر در وضعیت نارنجی یعنی ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وضعیت نارنجی کیفیت هوا در بندرخمیر/ گروه های حساس در منزل بمانند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طبق داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز (28 تیرماه)  شاخص کیفیت هوا بندرخمیر در وضعیت نارنجی قرار دارد.

بر اساس گزارش ایستگاه های محیط زیست هرمزگان، شاخص هوای شهرستان بندرخمیر طی ساعات صبح امروز 145 و میزان آلاینده موجود در هوا 2.5pm گزارش شده است.

بطور کلی  شاخص کیفیت هوا ی بندرخمیر در ساعات جاری، در رده بندی نارنجی یعنی ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است، لذا توصیه می شود کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار تا حدالامکان از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خوداری کنند و در منزل بمانند.

شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی