English

مهدی قلیان:

افزایش آمار فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر مجموعا هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری اند که ۲۶۰ نفر بدحال و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

افزایش آمار فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: شمار فوتی‌های روزانه ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی در حال افزایش است و به ۱۵ نفر در روز رسیده است.

مهدی قلیان در ادامه نشست ستاد استانی مقابله با کرونای خراسان رضوی افزود: در هفته ها و ماه گذشته شمار فوتی های ناشی از کرونا در خراسان رضوی  زیر ۱۰ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین بیان کرد: در حال حاضر مجموعا هزار و ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری اند که ۲۶۰ نفر بدحال و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی گفت: تعداد مبتلایان به کرونای استان در بخش های بستری، سرپایی و مراقبهای ویژه و فوتی های ناشی از کرونا روند افزایشی دارد که بیشتر مبتلایان از نوع سویه غالب کرونای هندی است که دارای سرایت پذیری بالایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ورود محموله های جدید واکسن، واکسیناسیون کرونا برای گروههای هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی سرعت زیادی گرفته است.

قلیان تصریح: هم اکنون افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت واکسن فراخوان شده اند و افرادی که پرونده  بهداشتی ندارند با ثبت نام در سامانه واکسیناسیون، برای تزریق واکسن فراخوانده می شوند.

وی بیان کرد: هم اکنون بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساکن هستند که واکسیناسیون آنها به سرعت در حال انجام است، تاکنون ۷۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان خراسان رضوی در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

قلیان اضافه کرد:۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

در ادامه این خبر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد: ۱۹۹ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

شایان ذکر است در این مدت ۲۱ هزار و ۸۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۴۱۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۸۵ هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه