English

مدیر کل استاندارد استان همدان

توسعه نظام استانداردسازی یک ضرورت است/ صدور ۷۲ پروانه در سال گذشته

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به تغییرات سازنده ای که در کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاده است، گفت: توجه به مباحث استاندارد سازی به عنوان مطالبه ای ملی می تواند ما را در تحقق اهداف موثر یاری رساند.

توسعه نظام استانداردسازی یک ضرورت است/ صدور 72 پروانه در سال گذشته

به گزارش خبرنگار موج همدان، محمد مددی، مدیر کل استاندارد استان همدان در گفتگو با موج با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته  با بهره از ظرفیت مباحث استانداردسازی توانسته اند به تغییرات موثری درجامعه خود دست پیدا کنند، عنوان کرد: ضرورت توسعه نظام استانداردسازی و اجرای استاندارد در همه حوزه های صنعت، تولید، خدمات و ... به اثبات رسیده است و همواره توجه به  مباحث استاندارد سازی به عنوان مطالبه ای ملی توانسته است برای کشور توفیقات به همراه داشته باشد.

مددی افزود: در کشور ما نیز قانون  تقویت و توسعه نظام استاندارد وجود دارد که در تمامی بخش های آن، نقش هر یک از اصناف اقشار و شهروندان و .. در تحقق اهداف مد نظر در پیشبرد این قانون آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی استاندارد که از ارکان این قانون است، یادآور شد: این شورا سازمانی فراقوه ای و از ارکان نظام استانداردسازی است. برای رهبری موثر و پویای نظام استاندارد، این شورا از 11 وزیر از حوزه های مختلف کشور و دو نماینده مجلس است.

با توجه به اهمییتی که این شورا از آن برخوردار است انتخاب رییس سازمان استاندارد توسط مصوبه شورای عالی استاندارد پیشنهاد و مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در تولید هر کالای دارای استاندارد باید ویژگی هایی تعریف و رعایت شود، عنوان کرد: با حفظ استانداردهای مورد نیاز و مد نظر برای تولید محصول قدر مسلم شاهد افزایش کیفی کالا خواهیم بودم.

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 72 پروانه صادر شده است، گفت: حدود 702 واحد تولیدی در استان وجود دارند که کالای تولیدی آنها مشمول استاندارد اجباری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه