English

محمد مددی؛

تمام فرآیند از طراحی تا بهره برداری وسایل بازی باید استاندارد باشد/انجام بیش از هزار بازرسی فنی

مدیر کل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه تمام مراحل وفرایند مرتبط به وسایل بازی در شهرهای بازی و زمین های بازی باید استاندارد باشد، از انجام بیش از هزار بازرسی فنی خبر داد.

تمام فرآیند از طراحی تا بهره برداری وسایل بازی باید استاندارد باشد/انجام بیش از هزار بازرسی فنی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه وسایل و تجهیزات شهر بازی و زمین بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و در صورت بهره برداری بدون مجوز استاندارد متخلفان باید پاسخگوی هرگونه حادثه احتمالی باشند.

مددی افزود: ضریب نفوذ استانداردسازی تجهیزات تفریحی استان همدان ۷۱ درصد است، از انجام یک هزار و ۱۸۹ بازرسی فنی از تجهیزات مراکز تفریحی همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه همدان منطقه‌ای گردشگری است و متصدیان شهربازی‌ها برای برقراری ایمنی و حفظ سلامتی استفاده کنندگان از استانداردسازی تجهیزات خود استقبال می‌کنند، اظهار کرد: از یک هزار و ۱۸۹ بازرسی فنی از تجهیزات مراکز تفریحی استان همدان ۵۴۳ بازرسی از تجهیزات شهربازی و ۶۴۶ بازرسی از تجهیزات زمین بازی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها و از سال ۸۵ این عملیات برای تجهیزات زمین‌های بازی کشور در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: استانداردسازی شهربازی و زمین‌های بازی فقط به وسایل و تجهیزات معطوف نمی‌شود بلکه تمام فرایند از طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری باید استاندارد شود.

مددی با اشاره به ۵۴۳ بازرسی از تجهیزات شهربازی استان در سال گذشته، تعداد تجهیزات موجود در شهربازی‌های استان را ۳۴۴ تجهیز اعلام کرد.

وی افزود: سال گذشته از این تعداد ۲۳۶ تجهیز موفق به دریافت مجوز معتبر استاندارد شدند و سایر وسیله بازی فاقد تاییدیه استاندارد، پلمب و یا جمع آوری شدند.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: در پارک‌های استان همدان و در زمین‌های بازی ۶۴۶ وسیله بازی وجود دارد که ایمنی آنها و همچنین زمین بازی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری موظف به همکاری با استاندارد در راستای ایمن سازی مراکز تفریحی است، بیان کرد: سال گذشته با حضور معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد و شهردار همدان، در نشست ارزیابی استانداردسازی تجهیزات مراکز تفریحی، شهربازی و زمین‌های بازی، گواهینامه استاندارد هفت زمین بازی همدان به بهره برداران اعطا شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اجرای طرح نرم‌افزاری شدن فرآیند نظارت بر اجرای استانداردهای مراکز تفریحی، خاطرنشان کرد: مردم از طریق سامانه استانداردسازی وسایل تفریحی به آدرس http://isad.isiri.gov.ir می‌توانند از تجهیزات تفریحی که در سطح کشور ایمن‌سازی شده، اطلاع حاصل کنند.

وی گفت: افراد می‌توانند نام استان، شهر و نوع محلی که وسیله تفریحی در آن نصب شده را وارد کنند تا لیست مکان‌هایی که وسیله تفریحی در آن نصب شده، مشخص شود.

مددی با اشاره به اینکه با انتخاب مکان مورد نظر خود، لیست تجهیزاتی را که در شرایط ایمن و استاندارد قرار دارند؛ مشاهده خواهند کرد، از شهروندان خواست در صورت شناسایی شهربازی‌هایی که نام آنها در این سامانه ثبت نشده، با بهره‌گیری از امکانی که در این سامانه برای ارائه گزارشات مردمی پیش بینی شده، موضوع را به بازرسان اطلاع‌رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه