English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

قانون ملاک تصمیم شوراها باشد / جذب نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، با اشاره به این که راهبری مدیریت شهری و توسعه متوازن تمام نقاط شهر رسالت شورا است، گفت: ملاک تصمیم شوراها در همه امور، قانون باشد.

قانون ملاک تصمیم شوراها باشد / جذب نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی رازجویان در جلسه آموزشی با اعضای جدید شورای اسلامی شهرهای استان مازندران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: منتخبین مردم باید منافع شهر را در پارلمان شهری پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد، ادامه داد: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر در محور قانون گام برداشته و از حقوق مردم دفاع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: آشنایی و افزایش آگاهی منتخبین مردم به قوانین و وظایف خود را اقدامی ضروری دانست و ادامه داد: اعضاء شورای شهر از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر باید در حیطه اختیارات قانونی فعالیت کنند، تصریح کرد: شورا یک خرد جمعی و نهاد مدنی برخاسته از دل مردم است و بنابراین جمهوری اسلامی ایران نظامی پویا و مردم‌سالار است.

رازجویان با تأکید بر اینکه توسعه تمام شهر باید اولویت شهرداری و شورا باشد، افزود: مصوبات شورای اسلامی شهر باید توسعه تمام نقاط و محلات شهری را در بر بگیرد.

وی بیان داشت: اگر عضو شورا در مسیر فعالیتش، خدا، وجدان و مردم را سه ناظر بر عملکردش بداند از مسیر واقعی خود منحرف نخواهد شد.

این مسئول با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، ابراز داشت: برای انتخاب شهردار ملاک‌های قانونی وجود دارد و بنابراین اعضای شورا می‌بایست در چارچوب قانون، شهردار را انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران عنوان داشت: ایجاد درآمد پایدار ضرورت امروز شهرداری ها می‌باشد و ماده 100 درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود.

وی اعضای شورای شهر را موتور محرک و مغز متفکر شهرداری دانست و افزود: اگر به شعار «ما می‌توانیم» اعتقاد داشته باشیم با ظرفیتی که قانون برای شورای شهر دیده می‌توان اقدامات مؤثری برای مردم انجام داد.

رازجویان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در تصویب بودجه شهرداری، نظارت کافی داشته باشد، اظهار داشت: تنها با نظارت صحیح می‌توان شهرداری را در مسیر خدمت به مردم و پرهیز از حواشی هدایت کرد.

وی تصریح کرد: زمانی یک شهر به نقطه ایده‌ال خواهد رسید که شورای شهر و شهرداری در زمان مناسب تصمیمات کارشناسی‌ شده را اتخاذ و اجرایی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران عدم همراهی شورای شهر با شهردار را عامل کندی سرعت توسعه شهر دانست و گفت: گرفتن نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است و اعضای جدید شورای شهر به دنبال تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها نباشند.

وی با ضرورت تعامل بین شوراها با تمام دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: منابع درآمدی باید صرف توسعه شهر و حل مشکلات شهروندان شود نه اینکه صرف حقوق نیروهای تحمیلی به شهرداری گردد.

رازجویان ارائه خدمات مطلوب به مردم را وظیفه شهرداری دانست و تأکید کرد: امور فرهنگی، بهداشتی، عمرانی، زیست‌محیطی، اجتماعی و... باید در برنامه شوراها و شهرداری‌ها دیده شود و در راستای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی به مرحله اجرا در آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه