English

محمد علایی:

مخازن سد‌های استان خراسان رضوی فقط ۳۵ درصد آب دارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی، یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

مخازن سد‌های استان خراسان رضوی فقط ۳۵ درصد آب دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: هم‌اکنون فقط ۳۵ درصد از مخازن سد‌های استان خراسان رضوی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بود.

محمد علایی در ادامه این خبر افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۹۳ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان رضوی وارد شده است و اکنون حجم کلی آب ذخیره شده در سد‌های استان ۵۵۱ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی، یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

وی همچنین گفت: ۳۴ درصد از ذخیره سد دوستی آب دارد و ۶۶ درصد آن خالی از آب است و میزان ذخیره آب سد دوستی در مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی میزان آب ورودی به سد دوستی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را کمتر از پنج میلیون متر مکعب عنوان کرد.

علایی در خاتمه خاطر نشان کرد: خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه