English

ذخیره آب سدهای خراسان رضوی به مرز ۲۳ درصد رسید

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 23 درصد از حجم کلی مخازن سدها در این استان آب دارد و 77 درصد آن خالی است.

ذخیره آب سدهای خراسان رضوی به مرز 23 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، رضا نوروززاده صبح امروز در جمع خبرنگاران مجموع ظرفیت ذخیره سدهای بزرگ و در حال بهره برداری استان را یک میلیارد و 512 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: در حال حاضر 358 میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خراسان ذخیره شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سد دوستی اظهار کرد: سد دوستی مشترک بین ایران و ترکمنستان یک میلیارد و 125 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که حجم کنونی ذخیره آب این سد 265 میلیون مترمکعب می باشد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در ادامه به کاهش میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: گرچه میزان بارندگی طی امسال نسبت به مدت پارسال کاهش داشته اما بخاطر سیلابهایی که در نیمه شمالی خراسان رضوی رخ داد در مجموع حجم ذخیره آب سدهای خراسان رضوی نسبت به پارسال کمتر نشده است. 

نوروززاده خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی دارای32 سد در حال بهره برداری در شهرستانهای تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت جام، چناران، نیشابور، کلات و فریمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه