English

با وقوع تگرگ و تند باد در هرمزگان؛

خودداری از قرارگیری در حریم رودخانه ها/ تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان احتمال رگبار نسبتاً سنگین باران همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط استان وجود دارد، لذا توصیه می شود مردم از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.

خودداری از قرارگیری در حریم رودخانه ها/ تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، با فعالیت سامانه مونسونی از امروز بارش باران در ارتفاعات شرقی، شمالی و غربی استان باعث آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق می‌شود.

شایان ذکر است؛ این شرایط تا ۲۷ تیرماه ادامه دارد و دامنه آن به ارتفاعات مرکزی استان نیز کشیده می‌شود، در ارتفاعات استان به ویژه در منطقه بشاگرد، احتمال رگبار نسبتاً سنگین باران همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای وجود دارد.

به گزارش موج؛ در سایر مناطق استان که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش ابر همراه با افزایش لحظه‌ای سرعت باد با احتمال گردوخاک خواهیم داشت.

به توصیه اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به شدت بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد، مردم از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری کنند.

طبق پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، در مناطق دریایی استان به ویژه محدوده تنگه هرمز از ساعات صبح تا ظهر وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد و دوباره از اواخر شب در محدوده تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

لذا توصیه می شود با توجه به نامساعد بودن شرایط تردد‌های دریایی، از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

گفتنی است؛ از لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیش بینی نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه