English

جواد موسوی:

جلوگیری از ادامه روند تخریب بافت قدیمی اطراف حرم مطهر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: قرار بود در طرح نوسازی بافت اطراف حرم زشتی‌ها پاک شود و مسیر تشرف به حرم برای زائران تسهیل شود اما ساختمان‌های مجلل بدون توجه به الزامات حفظ و احیای هویت‌های تاریخی و فرهنگی قد برافراشته است.

جلوگیری از ادامه روند تخریب بافت قدیمی اطراف حرم مطهر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در نشست با شهردار منطقه ثامن مشهد و معاونان و مشاوران وی بیان کرد: در سالیان اخیر سکونت در بافت اطراف حرم مطهر رضوی کاهش یافته است که باید زندگی، فعالیت فرهنگی و اجتماعی در این بافت دوباره احیا شود.

جواد موسوی همچنین ادامه داد: محله‌های تاریخی نوغان و تپل المحله تخریب شده و باید از ادامه روند تخریب این بافت قدیمی جلوگیری کنیم و همه اقدامات در راستای حفظ و احیای میراث ارزشمند بافت تاریخی و هویتی اطراف حرم باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌ رضوی در ادامه اظهار کرد: قرار بود در طرح نوسازی بافت اطراف حرم زشتی‌ها پاک شود و مسیر تشرف به حرم برای زائران تسهیل شود اما ساختمان‌های مجلل بدون توجه به الزامات حفظ و احیای هویت‌های تاریخی و فرهنگی قد برافراشته است.

وی یادآور شد: در گذشته براساس توافقی که صورت گرفت در قالب طرحی برخی خانه‌های تاریخی از جمله خانه ملک و فرهنگسرای بهشت مرمت و احیا شد اما در دوره‌های بعدی فرآیند مرمت و احیای خانه های تاریخی مشهد متوقف شد که بنا داریم ارائه بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری بر روی خانه‌های تاریخی مشهد را آغاز کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بر ضرورت علامت‌گذاری کاربری‌های گردشگری با هماهنگی این اداره کل تاکید کرد و تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مرجع اقامت و اسکان است و باید همه اقدامات و خدمات در این زمینه از طریق این اداره‌کل انجام شود.

موسوی در خاتمه خاطر نشان کرد: صدور مجوزهایی با عنوان اقامتی‌ موقت توسط شهرداری برای افراد حق ایجاد می‌کند که باید از چنین واگذاری مجوزهایی جلوگیری شود و همچنین آمادگی داریم برای تبدیل مجموعه‌های تاریخی به فضای فرهنگی سرمایه‌گذار جذب کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه