English

احسان ارکانی:

دولت سیزدهم به لحاظ اقتصادی وارث یک شرایط سخت و پیچیده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: آقای رئیسی برای چینش کابینه خود افرادی را انتخاب خواهد کرد که هم متعهد به انقلاب باشند و هم دارای تخصص همراه با کارامدی باشند و ممکن است که انتخاب‌هایی که وی برای چینش کابینه خود انجام می‌دهد.

دولت سیزدهم به لحاظ اقتصادی وارث یک شرایط سخت و پیچیده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: آقای رئیسی برای چینش کابینه خود افرادی را انتخاب خواهد کرد که هم متعهد به انقلاب باشند و هم دارای تخصص همراه با کارامدی باشند و ممکن است که انتخاب‌هایی که وی برای چینش کابینه خود انجام می‌دهد، خیلی در قالب جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی قرار نگیرد.

احسان ارکانی در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم به لحاظ اقتصادی وارث یک شرایط سخت و پیچیده هست، اظهار کرد: ترکیبی از ناکارامدی و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر، باعث شده است دولت در حالی به آقای رئیسی تحویل داده شود که ما با رشد اقتصادی منفی بی‌سابقه‌ای در طی سال‌های اخیر مواجه هستیم.

نماینده مردم نیشابور همچنین ادامه داد: در حال حاضر ارزش پول ملی به پایین‌ترین حد خود رسیده است و در حوزه تولید نیز وضعیتی نامطلوب حاکم است و بسیاری از تولیدکنندگان از این وضعیت ناراضی هستند. همچنین امروز ما با یک تورم حدود ۵۰ درصدی مواجهیم و حتی در حال حاضر قطعی برق و آب نیز مردم را دچار مشکل کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شرایط پولی و بانکی کشور نیز از نظم کافی برخوردار نیست، عنوان کرد: در یک سال اخیر بحران عجیبی در حوزه بازار بورس و سرمایه اتفاق افتاد و میلیون‌ها نفری که وارد این بازار شده بودند، دچار ضرر شدند. در حال حاضر کشور با کسری بودجه مواجه است و کماکان در فروش نفت و بازگرداندن پول آن، مشکلاتی وجود دارد.

ارکانی بیان کرد: تمام این مشکلات وضعیت نامطلوبی را در حوزه اقتصاد کشور ایجاد کرده است و برای بهبود این شرایط، دولت سیزدهم باید بسیار حساب‌شده، دقیق و با درایت تصمیم‌گیری کند. دولت بعدی باید برای تیم اقتصادی کابینه خود، از افرادی استفاده کند که دارای کارنامه تخصصی، شفاف و کارامد در این حوزه باشند.

وی افزود: وزرای مرتبط با مسائل اقتصادی در دولت سیزدهم باید کسانی باشند که اقتصاددانان کشور آنان را به عنوان افرادی باتجربه قبول داشته باشند. همچنین این افراد باید به گونه‌ای باشند که مجلس بتواند به آن‌ها برای انجام وظایف سنگین در وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد اعتماد کند و رای اعتماد دهد.

نماینده مردم مردم نیشابور در مجلس خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت بعدی باید دارای راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد. این تیم باید بتواند برای کاهش نرخ تورم، بازگرداندن ارزش به پول ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، کاهش کسری بودجه دولت و افزایش رشد اقتصادی کشور برنامه‌هایی داشته باشد تا بتواند حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ قدری از مشکلات اقتصادی کشور کم کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: قطعا اگر وزیر اقتصاد پیشنهادی آقای رئیسی فردی باتجربه، دارای سابقه مشخص در وزارت اقتصاد و دارای برنامه در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی، بورس، سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات غیر نفتی، گمرک و امور مالیاتی باشد و مورد تایید اقتصاددانان کشور نیز باشد، ما در مجلس نیز به او رای اعتماد خواهیم داد.

ارکانی همچنین با بیان اینکه مفهوم انقلابی بودن، فراتر از مرزبندی‌های چپ و راست است، گفت: کسی که نظام، انقلاب و رهبری را قبول داشته باشد و فردی کارامد، جهادی و معتقد به آرمان‌های انقلاب باشد، یک نیروی انقلابی است و اینکه در کدام جناح قرار دارد، موضوع اصلی نیست.

وی عنوان کرد: من با شناختی که از نگاه آقای رئیسی دارم، معتقدم وی اعتقادی به مرزبندی‌های جناحی اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد و اساسا نسبت به مسائل نگاه سیاسی ندارد.

ارکانی در خاتمه تصریح کرد: آقای رئیسی برای چینش کابینه خود افرادی را انتخاب خواهد کرد که هم متعهد به انقلاب باشند و هم دارای تخصص همراه با کارامدی باشند و ممکن است که انتخاب‌هایی که وی برای چینش کابینه خود انجام می‌دهد، خیلی در قالب جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی قرار نگیرد که این از نقاط قوت آقای رئیسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه