English

حوزه برای کمک به دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد

آمادگی حوزه برای کمک به دولت سیزدهم در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با رییس جمهوری منتخب اعلام شد.

حوزه برای کمک به دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در گفت و گوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه،‌ با رییس جمهوری منتخب بر اهتمام به پر کردن خلأ موجود و فاصله زیاد میان سیاست گذاری های کلان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره تاکید شد و بر برنامه های قوه مجریه و مقننه و ضرورت ملاحظه سیاست‌ها و طرح‌های مصوب، مانند طرح تحول و امثال آن در مقام تقنین و اجرا و برنامه هفتم و لایحه بودجه‌های سالانه، پرداخته شد.

همچنین در این گفت و گو، بر ضرورت ارتقای تعامل قوای مقننه و مجریه در طرح‌ها و لوایح تاکید شد و بیان شد که طرح‌های مجلس بدون کارشناسی دولت، نمی‌تواند قوی باشد و نیز لوایحی که رویکردهای مجلس را منعکس نکند.

بر اساس این گزارش: تاکید بر توجه در سیاست خارجی نظام به ظرفیت‌های خوب علمی و فرهنگی در تعاملات بین المللی و گفتمان تمدنی و عقلانی و انقلابی کشور که می‌تواند در روابط فرهنگی بین المللی، همانند محور مقاومت، اثر گذار باشد و این ظرفیت کمتر مورد توجه جامع قرار گرفته است از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

توجه به ظرفیت بالای مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی در راستای گره گشایی از امور؛ سرمایه‌ها و ظرفیت‌های حوزوی در زمینه تولید فکری و محتوایی و نظریه پردازی و در قلمرو تربیت نیروی انسانی و در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و میدانی، از دیگر مباحثی بود که بسیار مهم برشمرده شد و تاکید گردید که حوزه مانند همیشه برای بکار گیری آن به‌منظور ارتقای جامعه و گشایش امور آمادگی دارد.

 طرح ها و برنامه ها و تحولات حوزه براساس حوزه ناصح، مطالبه گر، پاسخگو، خدمتگزار؛ ظرفیت نهادهای حوزوی و طلاب و گروه‌های جهادی و فرهنگی حوزوی؛ اقدام‌های حوزه در همکاری در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و برنامه هفتم و آمادگی همکاری، از دیگر موضوع‌هایی بود که در جلسه مدیر حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری منتخب، جمعه هجدهم تیرماه جاری، در جریان سفر به‌ شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) با چند تَن از مراجع تقلید دیدار و در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه شرکت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه