English

شرکت برق منطقه‌‌ای یزد؛

استفاده از ظرفیت بسیج در فرهنگسازی مدیریت مصرف

نشست هماهنگی بررسی زمینه‌های همکاری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و بسیج اقشار سپاه الغدیر استان یزد با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار شد.

استفاده از ظرفیت بسیج در فرهنگسازی مدیریت مصرف

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، احمد کردستانی معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رفع مشکلات احتیاج به همراهی و همدلی مردم دارد خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در حال حاضر نیاز جدی کشور است و یکی از زمینه‌هایی است که نیاز به همدلی تمامی مردم، صاحبان صنایع ارگان ها و ادارات دارد.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار صنعت زیرساخت برق و حفظ تراز تولید و مصرف کشور نیاز به اقدام در هر دو عرصه تولید و مصرف است، خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه ای یزد ضمن همکاری با متولیان بخش تولید برای توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی، فعالیت در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی را در یکی از اولویت‌های کاری خود قرارداده است.

کردستانی ضمن دعوت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تولید برق، با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی؛ فعالیت در این مبحث را به دو محور اجرایی عملیاتی و محور آموزشی، فرهنگی و ترویجی دسته بندی کرد.

 وی ضمن اشاره به طرح ملی بهینه‌سازی مصرف خانه به خانه که به عنوان اقدامی عملیاتی بصورت پایلوت توسط این شرکت انجام می‌شود افزود: در محور فرهنگسازی در میان کل جامعه اعم از بخش‌های صنعت، کشاورزی، مصارف دولتی و اداری و بخش خانگی، بخش خانگی از پر اهمیت‌ترین بخش‌ها در زمینه مدیریت مصرف است.

دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور ، مستعدترین و بانوان به عنوان تاثیرگذارترین گروه مخاطبان هستند که امیدواریم فرهنگ مصرف بهینه درخانه ها بهبود یافته و از خانه ها به سایر بخشها تسری یابد.

کردستانی هچنین بر ضرورت شناسایی و مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز تاکید کرد و خواستار همکاری در این زمینه شد.

سرهنگ حمیدرضا محدث جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج نیز انرژی را موضوعی ملی و حیاتی دانست که نبود آن موجب مختل شدن زندگی خواهد شد و گفت: بسیج در سطح کلان می‌تواند همه آحاد مردم و جامعه را در بر گرفته و فرهنگ مدیریت مصرف انرژی را در میان مردم نهادینه کند.

وی وجود ۲۱ قشر در بسیج را از زمینه‌های مناسب همکاری صنعت برق و سپاه الغدیر استان عنوان کرد و افزود: بسیج دانش آموزی، دانشجویی، اساتید، فرهنگیان، اصناف، هنرمندان، مداحان، محلات، جامعه زنان، بسیج کارگری، بسیج مهندسین عمران، بسیج مهندسین صنعت و بسیج مهندسین کشاورزی برخی از زمینه‌هایی است که آحاد مردم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محدث افزود: بسیج در زمینه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی پتانسیل بسیار خوبی داشته و می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه تولید و انتشار محتوا موجب شکل‌گیری یک گفتمان عمومی در زمینه مصرف بهینه انرژی شده و به صنعت برق استان کمک کند.

وی رصد و جمع آوری بازخورد را بخش مهم حوزه فرهنگ‌سازی عنوان کرد که با استفاده از آن می‌توان میزان اثرگذاری اقدامات انجام شده را سنجید و افزود: بازخوردگیری باید حتما انجام شود تا بتوانیم نیازسنجی کرده و محتوا‌های تولیدی را متناسب با نیاز و توجه مخاطبین، به روز رسانی کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج همچنین بهینه‌سازی و ممیزی انرژی ساختمان‌ها ادارات را از دیگر زمینه های همکاری توسط بسیج ادارات استان برشمرد.

در این جلسه همچنین نمایندگان سپاه الغدیر استان و شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای یزد نقطه نظرات خود را بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی