English

اجرای فاز دوم هوشمند‌سازی پست‌های بدون بهره‌بردار در برق منطقه‌ای یزد

مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد از اتمام و بهره‌برداری از فاز دوم پروژه هوشمندسازی پست‌های بدون اپراتور (unmanned) این شرکت خبر داد.

اجرای فاز دوم هوشمند‌سازی پست‌های بدون بهره‌بردار در برق منطقه‌ای یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، محمدصالح دشتی  مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه شامل هوشمند سازی 7 پست بدون اپراتور در سال 98 اجرا شده است، تصریح کرد: فاز دوم این پروژه به‌منظور اجرای سیستم هوشمند‌سازی سه پست بدون اپراتور دیگر با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در سال 99 کلید خورد و در اسفند 99 نیز این پروژه تحویل موقت شده و به بهره‌برداری رسید.

وی هدف از اجرای این پروژه را صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان پست‌ها، افزایش طول عمر مفید تجهیزات، افزایش کیفیت سرویس‌دهی، کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت، دسترسی و کنترل آسان‌تر و از راه دور تاسیسات روشنایی و سرمایش و گرمایش، قابلیت گزارش‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق برای عملکرد‌‌های مورد نیاز در ساختمان پست‌ها دانست.

مهدی رفیع کارشناس امور انتقال نیرو و مجری پروژه هوشمند‌سازی پست‌های بدون اپراتور در شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز برداشت اطلاعات، انتخاب پیمانکار، خریداری و تامین اجناس و تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه را از مراحل اولیه اجرای این پروژه عنوان کرد.

وی ادامه داد: هوشمند‌سازی سیستم سرمایش و گرمایش اتاق کنترل و فیدرخانه پست‌ها، نصب سنسور دود و دما در تابلو فیدر‌های 20 کیلوولت پست‌ها، هوشمند‌سازی سیستم روشنایی ساختمان پست‌ها، هوشمند‌سازی کنتور آب مصرفی پست‌ها با نصب شیر برقی و کنترل دزدگیر پست‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پروژه است.

رفیع تصریح کرد: با نصب نمایشگر در مرکز هماهنگی پست‌های بدون اپراتور شرکت، وضعیت سیستم هوشمند این پست‌ها به صورت شبانه روزی و آنلاین کنترل و پایش می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه