English

حجت الاسلام احمد مروی:

حجاب، راهکار اسلام برای نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف جامعه است

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: شهدای حادثه گوهرشاد، شهدای راه پاسداری و صیانت از کرامت زن هستند و جامعه ما مدیون فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر این حادثه بزرگ و از جهتی افتخار آفرین است.

حجاب، راهکار اسلام برای نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز همزمان با سالروز قیام علیه کشف حجاب ، در همایش «حماسه حجاب» در تالار قدس حرم مطهر رضوی، بیان داشت: در این حادثه جمعی از مردان غیرتمند، مؤمن و فداکار جان خود را در راه حفظ ارزش‌های متعالی دینی و انسانی از دست دادند.

حجت الاسلام مروی در ادامه گفت: شهدای حادثه گوهرشاد مشهد را شهدای راه پاسداری و صیانت از کرامت زن هستند و جامعه ما مدیون فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر این حادثه بزرگ و از جهتی افتخار آفرین است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مقام والا و ارزشمند نفس انسان و اهمیت صیانت از آن، اظهار کرد: دین و احکام الهی برای حفظ کرامت انسانی و عزت نفس انسان آمده‌اند و حجاب نیز یکی از این احکام است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی حجاب را راهکار اسلام برای نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع معرفی و اظهار کرد: اسلام هم به حفظ حجاب و عزت زن و هم حضور فعال او در عرصه‌های مختلف اجتماعی توجه کرده، لذا حجاب را وسیله‎ای برای نقش آفرینی امن زنان در اجتماع قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: غرب تحت عنوان آزادی و پیشرفت زن، او را در زندان بزرگتری اسیر کرد و این موجود باکرامت را وسیله‎‌ای در دست انسان‌های شهوتران قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: اسلام کرامت، شخصیت و عزت زن را حفظ کرده و با دستور حجاب، حوزه حضور امن زن در عرصه‌های گوناگون را گسترش داده و تأمین کرده؛ اما متأسفانه آنگونه که شایسته حجاب است در خصوص آن روشنگری نشده است.

وی حجاب را امری فطری دانست و گفت: حجاب به جهت متناسب بودن با فطرت زن، اگر به درستی تبیین شود قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی حجاب در حرم مطهر اشاره و معاونت تبلیغات حرم رضوی را مسئول حوزه حجاب در آستان قدس معرفی کرد.

وی اظهار کرد: معاونت تبلیغات با همکاری بخش‌های مختلف و صاحب نظران حوزه حجاب باید نسبت به فرهنگ سازی در این عرصه اقدام کند تا شرایط حجاب برخی خانم‌ها و آقایان در حرم مطهر بهبود یابد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ضمن انتقاد از پوشش نامناسب برخی آقایان، تصریح کرد: برای اصلاح این امر نیازمند کار فرهنگی مستمر هستیم و همه در این عرصه مسئولیت داریم؛ در حوزه حجاب نباید کار سلیقه‌ای انجام داد چرا که گاهی اثر تخریبی کار‌های سلیقه‌ای بیش از اثر تربیتی آنهاست.

وی تصریح کرد: ما تنها مکلف به تأمین امنیت فیزیکی زائران نیستیم، زائران حضرت رضا (ع) در حرم رضوی از حیث جسمی و روحی باید در امنیت باشند و نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی شهدای حادثه گوهرشاد را شهدای راه پاسداری و صیانت از کرامت زن خواند و ابراز کرد: «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً» اشاره و اظهار کرد: از این آیه چنین استنباط می‌شود که در انجام عمل صالح و قرب الی الله و پیشرفت و ترقی معنوی انسان، تفاوتی میان مرد و زن نیست و خداوند متعال راه کمال برای زن و مرد را یکسان قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی کرامت را گوهری در وجود انسان برای رسیدن به حیات طیبه و مقام خلیفه‌اللهی دانست و اظهار کرد: همه دستورات اسلام بر محور کرامت انسانی است و خداوند بابیان احکام الهی و دستورات شرعی حفظ این کرامت را برای انسان تضمین کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی حجاب را راهکار اسلام برای نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع معرفی و اظهار کرد: اسلام هم به حفظ حجاب و عزت زن و هم حضور فعال او در عرصه‌های مختلف اجتماعی توجه کرده، لذا حجاب را وسیله‎ای برای نقش‌آفرینی امن زنان در اجتماع قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی در خاتمه خاطر نشان کرد: در خصوص اهمیت و جایگاه و تأثیر بسزا و منحصربه‌فرد حجاب در عزت و کرامت زن آن‌گونه که بایسته است کارنکرده‌ایم که اگر بایسته و شایسته کار می‌کردیم همه از حجاب استقبال می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه