English

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی:

دو بال حرکت آستان قدس، فراهم آوردن زیارت آسان و ترویج معارف رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: آستان قدس همانگونه که موظف به تسهیل و ایجاد مقدمات برای زیارت مطلوب زائران است، به همان میزان موظف به نشر و ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) نیز هست.

دو بال حرکت آستان قدس، فراهم آوردن زیارت آسان و ترویج معارف رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدیر مدرسه عالی فقاهت رضوی بیان کرد:  ضرورت وجود دانشگاه، پژوهشگاه و مدرسه علمیه در آستان قدس چیست، توقع عموم مردم از مجموعه آستان قدس فراهم آوردن شرایط زیارت مطلوب، حفظ و نگهداری از آثار هنری برجسته و فاخر حرم مطهر و توسعه و گسترش صحن‌ها و رواق‌های بارگاه منور رضوی بوده که البته این مهم از وظایف اولیه آستان قدس است.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه گفت: در تبیین اهداف آستان قدس در ورود به مقوله دانشگاه، پژوهشگاه و مدرسه عالی، آستان قدس همانگونه که موظف به تسهیل و ایجاد مقدمات برای زیارت مطلوب زائران است، به همان میزان موظف به نشر و ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) نیز هست.

تولیت آستان قدس رضوی، فراهم آوردن شرایط زیارت آسان و ترویج معارف رضوی را دو بال حرکت آستان قدس تعیین کرد و ادامه داد: فراهم آوردن شرایط زیارت مناسب و امکانات مطلوب برای زائران و همچنین ترویج و نشر معارف امام رضا (ع) دو بال حرکت آستان قدس هستند که به یک میزان برای رشد این آستان مقدس دارای اهمیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی بیان کرد: اگر رواق و صحنی می‌سازیم در مقابل باید دانشگاه نیز بسازیم، زیرا همانگونه که ائمه اطهار (ع) در زمان حیات ظاهری‌شان منشأ هدایت، نور و رهبری جامعه بودند، اکنون نیز بارگاه‌های منور این حضرات باید کانون هدایت و تربیت جامعه باشند و این مهم با تحقق زیارت متعالی ممکن می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: معرفت و شناخت نسبت به حضرات معصومین را مقدمه تحقق زیارت متعالی است و بر اساس روایات، زیارت متعالی و عارفانه آن زیارتی است که از روی معرفت و شناخت باشد و این معرفت و شناخت باید توسط مراکز علمی و فرهنگی ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: توسعه فضا‌های زیارتی را مقدمه‌ای برای تحقق اهداف فرهنگی آستان قدس خواند و بیان کرد: آستان قدس به همان میزان که به گسترش فضا‌های زیارتی اهمیت می‌دهد، باید به گسترش و تعمیق زیارت متعالی و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی نیز اهتمام بورزد.

وی به تأسیس مدرسه فقاهت رضوی اشاره و اظهار کرد: مدرسه فقاهت در کنار حوزه علمیه نیست بلکه در درون حوزه است و باید ضوابط حوزه را رعایت و خود را با قوانین حوزه تنظیم کند؛ این مدرسه باید در کلیات و اصول با حوزه علمیه هماهنگ باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در خاتمه اظهار کرد: هدف از تأسیس مدرسه عالی فقاهت رضوی تلاش برای داشتن سهمی در ایجاد تحول مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه در کنار شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه