English

احمدتوصیفیان عنوان کرد

برگزاری ۱۵ دوره آموزشی ایمنی برای ۱۴۴ نفر از کارگران طی سه ماهه ابتدای سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی، گفت: درسه ماهه نخست سال‌جاری در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان ۱۵ دوره آموزشی برای ۱۴۴ نفر از کارگران و تعداد هشت دوره آموزشی برای ۶۸ نفر از کارفرمایان انجام شده است.

برگزاری  ۱۵ دوره آموزشی ایمنی برای ۱۴۴ نفر از کارگران طی سه ماهه ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمدتوصیفیان،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به  بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی، گفت: درسه ماهه نخست سال‌جاری در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان ۱۵ دوره آموزشی برای ۱۴۴ نفر از کارگران و تعداد هشت دوره آموزشی برای ۶۸ نفر از کارفرمایان انجام شده است.

بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می­‌رود، گفت: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می­‌شود

وی اظهارکرد: استان همدان دارای ۱۶ بازرس کار است که درسه ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۱۹۲۳ موردبازرسی انجام شده که از این تعدادیک هزار و ۳۵۴ مورد بازرسی ادواری و ۵۶۹ مورد بازرسی موردی انجام شده است. 

توصیفیان با بیان اینکه بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است، تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه افزایش رفتارهای ایمن و کاهش رفتارهای غیر ایمن، آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار است.

وی افزود: درسه ماهه نخست سال‌جاری در بخش آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان ۱۵ دوره آموزشی برای ۱۴۴ نفر از کارگران و تعداد هشت دوره آموزشی برای ۶۸ نفر از کارفرمایان انجام شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۶۳ درخواست تأیید صلاحیت مسول ایمنی کارگاه‌ها واصل شد که از این تعداد، ۶۰ مورد تأیید، تعداد دو مورد عدم تأیید، یک مورد پایان قرارداد توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی