English

در راستای تسریع بخشی به پروژه های عمرانی در بندرعباس؛

ورود پیمانکاران جدید به پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس

استاندار هرمزگان در جریان بازدید از پروژه های شهری بندرعباس به معاون عمرانی شهرداری دستور داد به منظور سرعت بخشی به پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس، پیمانکاران جدیدی را بکار گیرد.

ورود پیمانکاران جدید به پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در بازدید میدانی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی بندرعباس به همراه ۲ نماینده مرکز استان، بیان کرد: بلوار ساحلی شرق بندرعباس به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار و مهم هرمزگان محسوب می شود که هم اکنون سه پیمانکار در قطعه های مختلف آن مشغول به کار هستند و تاکنون نزدیک به ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ضمن رضایت نسبی از عملکرد اجرایی این پروژه، به معاون عمرانی شهرداری بندرعباس دستور داد به منظور سرعت بخشی در روند اجرایی آن، پیمانکاران جدیدی را نیز بکار گیرد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: در اجرای این بلوار ساحلی که به منظور توسعه گردشگری و دسترسی آسان به سواحل شرق بندرعباس طراحی شده، ۲۲ دهنه پل با ابعاد بزرگ طراحی شده است که در مرحله اجرای دال، کوله و زیرسازی است و چهار دهنه پل نیز به طور کامل اجرا شده است.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس را یک اتفاق بزرگ در حوزه عمران شهری عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دریا و ساحل می تواند به توسعه گردشگری منطقه کمک می کند و با حمایت و پشتیبانی استاندار هرمزگان و همکاران وی امیدواریم هرچه زودتر روند اجرای این پروژه به اتمام برسد و در موعد مقرر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار بگیرد.

محمد آشوری دیگر نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز به روند پیشرفت بسیار خوب این پروژه ساحلی اشاره کرد و گفت: افق آینده شهر بندرعباس بر اساس توسعه مناطق از جمله شرق بندرعباس بسیار روشن است.

آشوری افزود: یکی از درخواست‌های اساسی که از استاندارهرمزگان و  وزیر راه و شهرسازی  این بود که مطالعات شهر جدید بندرعباس هر چه زودتر شروع شود که اکنون کار مطالعاتی ۷۰۰ هکتار از این اراضی شروع شده و با پشتیبانی و حمایت های ویژه استانداری و همچنین تلاش مجموعه شهرداری بندرعباس، چشم‌انداز روشنی برای این منطقه راهبردی بندرعباس متصور هستیم.

گفتنی است؛ پروژه بلوارساحلی شرق بندرعباس که با حمایت‌های استاندار هرمزگان و پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بندرعباس به طول ۲۴ کیلومتر شامل لاین های مختلف تندرو، کندرو، لاین دوچرخه سواری، پیاده‌روی، فضای سبز و نورپردازی منحصر به فرد در حال اجراست، پروژه‌ای بزرگ و کم‌نظیر است که تنها در مرحله نخست نیازمند اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و با تلاش شبانه‌روزی مجموعه عوامل حتی در ایام تعطیل، این امیدواری وجود دارد که طبق برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسد.

بندرعباس

به موازات اجرای این مگاپروژه، با پیگیری استاندار هرمزگان و حمایت های وزیر راه و شهرسازی، مطالعه ۷۰۰هکتار از اراضی شرق بندرعباس برای ایجاد منطقه شهری جدید در بندرعباس در حال انجام است که تحقق آن می تواند تحول و توسعه را در این منطقه به ارمغان بیاورد.

 برخی از طرح‌های پرورش میگو در محدوده شرق بندرعباس که در مدت معین و قانونی به مرحله اجرا نرسیده بود با دستور استاندار هرمزگان متوقف و زمین مورد نیاز به منظور اجرای این طرح تامین شده است.

همچنین در بازدید اخیر استاندار هرمزگان و تاکید وی، بزرگترین میدان کشور در محلی مشرف به جزیره هرمز نیز در حال ساخت است که یک خط خروجی آن به دانشگاه هرمزگان منتهی و خط دیگر آن در امتداد بلوار ساحلی به سمت میناب احداث می شود.

شایان ذکر است؛ در طراحی بلوارساحلی شرق، بزرگترین پارک شهری بندرعباس در طول این مسیر و با عرض بیش از ۲۵۰متر در مرحله انعقاد قرارداد است که با بهره‌برداری از آن، یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کشور در بندرعباس ایجاد خواهد شد که ساکنان محلی و گردشگران سایر مناطق کشور می توانند در آینده از مزایای آن بهره‌مند شوند.

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از بررسی روند پیشرفت مگاپروژوه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس گفت: این پروژه با پیگیری صورت گرفته در نشست اخیر با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، تامین اعتبار شده است که می طلبد فعالیت تیم های اجرایی آن به صورت شبانه‌روزی تداوم پیدا کند.

همتی با همراهی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از تمام طبقه های این بیمارستان به نماینده ویژه خود دستور داد نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش روی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کند.

این پروژه شامل ۵۳۱ تخت بیمارستانی است که به دلیل شرایط قرمز کرونایی و با تاکید استاندار هرمزگان، بهره‌برداری از مرحله نخست آن به ظرفیت ۳۰۰ تخت شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه های تخصصی، اتاق های بستری، اتاق های جراحی، آی سی یو، سی سی یو، سالن آمفی تئاتر، اورژانس، بخش های جراحی و آنژیوی قلب، بخش کودکان و بخش زنان تا اواخر شهریورماه امسال در دستور کار است.

بیمارستان بندرعباس

استاندار هرمزگان همچنین در بازدید از روند اجرایی پروژه پل در حال احداث در منطقه نایبند شمالی بندرعباس گفت: هم اکنون عرشه این پل ۱۶۵ متری که با حتساب رمپ ها ۳۳۰متر طول و ۱۸ متر عرض دارد، به طور کامل اجرا شده و در مرحله جدول کاری است و راست گردان پل نیز در مرحله خاکریزی و زیرسازی است.

با تاکید استاندار هرمزگان در بازدید امروز مقرر شد در کمتر از یک ماه آینده این پروژه عمرانی که تکمیل آن نیازمند نزدیک به ۵۰۰میلیاردریال اعتبار است به اتمام برسد.

بر اساس دستور دیگر استاندار هرمزگان، شهرداری مکلف شد به منظور بهبود منظر این پروژه، نسبت به لایروبی خور نایبند بندرعباس که این پل برفراز آن احداث شده است، اقدام کند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه