English

در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه شیلاتی و صیادی جاسک صورت گرفت؛

شیلات هرمزگان پیگیر حمایت از جامعه صیادی

مدیر کل شیلات هرمزگان به همراه معاونان اجرایی خود برای بررسی میدانی مسائل و مشکلات جامعه شیلاتی و صیادی شرق جاسک ضمن دیدار با جامعه صیادی این حوزه از مراکز تخلیه صید و صیدگاه گابریک، ککی، سدیج، گشمی، ونک،بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر بازدید کرد.

شیلات هرمزگان پیگیر حمایت از جامعه صیادی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان در بازدید از مراکز تخلیه صید و صیدگاه گابریک، ککی، سدیج، گشمی، ونک، بیاهی، آبکوهی و بندر صیادی گوگسر، با بیان اینکه خدمت به جامعه صیادی وظیفه اصلی شیلات است تصریح کرد: داشتن مراکز تخلیه صید و بنادر صیادی مناسب، حق جامعه صیادی این حوزه است که شیلات استان در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
دریایی در ادامه این بازدیدها با بیان اینکه ذخایر آبزیان از نعمت های بسیار ارزشمند هستند و بی شک نیاز به مراقبت دارند، از صیادان خواست، از روش صید قلاب و روش های صید اصولی به عنوان روشی مناسب و جایگیزین تور استفاده کنند.
وی از مسئولان شیلاتی شهرستان و معاونت صید و بنادر ماهیگیری خواست در راستای توسعه و ترویج  روش صید قلاب و اصولی در این منطقه مجدانه تلاش کند.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه، رونق اقتصادی و تولید، صیادی و آبزی پروری را دو اصل مهم توسعه خواند و تاکید کرد: در این مناطق امکان سنجی و ظرفیت یابی آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و میگو در دستور کار شیلات شهرستان جاسک و واحدهای مربوطه شیلات استان قرار گیرد و تا سرحد ممکن از ورود صیادان به آبزی پروری حمایت شود.
دریایی با اشاره به وجود محدودیت در ذخایر آبزیان تصریح کرد: در صورت وجود هرگونه ظرفیت و مسیر قانونی بی شک از اخذ مجوزهای صیادی برای این حوزه حمایت خواهیم کرد.
این مسوول حل دغدغه های جامعه صیادی را دغدغه و وظیفه شیلات خواند و گفت: مشکلات مربوط به راه های دسترسی خارج از وظایف و مسئولیت های شیلات است اما تا سرحد توان در این زمینه پیگیری و حمایت خواهیم کرد.
مدیر کل شیلات استان با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مقابله با صید غیر مجاز و پیشگیری از آن یکی از چالش های بزرگ پیش روی شیلات هرمزگان است، عنوان کرد: صید و صیادی اصولی و پایدار بی تردید نیازمند همراهی و حمایت مسئولین و همچنین همراهی صیادان در استفاده از روش های صید اصولی و پیشگیری از صید مخرب و غیر مجاز است.
دریایی با اشاره به اینکه  شرایط و راه دسترسی مرکز تخلیه صید گابریک و برخی مناطق اطراف با مشکلاتی روبرو است، پیگیری جانمایی مرکز تخلیه صید جدید برای مردم این مناطق را در دستور کار رئیس شیلات شهرستان جاسک، معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و واحد فنی این اداره کل قرار داد.
تسریع در تکمیل بندر صیادی گوگسر، ارتقا ایمنی و خدمات آتش نشانی، اقدام به جمع آوری ادوات صید مخرب، همکاری و همراهی در برخورد با صید غیر مجاز، ارتقا فعالیت های تعاونی های صیادی و ... از جمله تاکیدات و موارد مطرح از سوی مدیرکل شیلات استان و هیئت همراه در این بازدیدها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه