English

عبدالرسول دریایی خبرداد؛

وجود بیش از ۱۱ هزار شناور صیادی غیر مجاز در آب های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: وجود بیش از بر 11 هزار شناور صیادی قایق غیر مجاز با مجموع افزون بر ۸۲۵ هزار اسب بخار قدرت در آب های هرمزگان باعث شده ذخایر آبزیان به شدت تحت فشار باشند.

وجود بیش از 11 هزار شناور صیادی غیر مجاز در آب های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی مدیر کل شیلات هرمزگان در دیدار فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت ارتقای تعامل های سازنده بین شیلات و مرزبانی استان در راستای حفظ منابع ملی به ویژه ذخایر آبزیان گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات مشترک خوبی در این حوزه صورت گرفته و  امید است با نشست ها و پیگیری های صورت گرفته شاهد رشد چشمگیر این اقدامات با محوریت کنترل و ممانعت از صید غیر مجاز باشیم.

عبدالرسول دریایی در ادامه با بیان اینکه  اگر صید در فصل درست، محدوده تعیین شده  و همچنین طبق اصول و مقررات وضع شده باشد هیچ مشکلی برای ذخایر به وجود نمی آید اظهار کرد: متاسفانه حضور بالغ بر 11 هزار شناور صیادی قایق غیر مجاز با مجموع افزون بر ۸۲۵ هزار اسب بخار قدرت در دریا باعث شده ذخایر آبزیان به شدت  تحت فشار باشند.

وی افزود: کاهش این فشار علاوه بر آگاهی بخشی از عواقب آن و همچنین مشارکت جامعه صیادی نیازمند مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه نیروهای دریابانی استان در برخورد با پدیده شوم صید غیر مجاز است.

دریایی ساخت ۲۲ بندر صیادی، حضور بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی، صید سالانه بالغ بر ۳۱۳هزار تن صید، تولید بالغ بر ۲۵هزار تن آبزی ،اشتغال بالغ بر 50 هزار نفر در حوزه های شیلاتی، وجود بالغ بر70 واحد صنایع شیلاتی، توسعه پرورش ماهی و میگو و ... را بخشی از خدمات شیلات هرمزگان در استان خواند و گفت: بدون شک تداوم این روند و خدمت رسانی ها نیازمند حمایت های بیشتر به ویژه در راستای  حفظ ذخایر و بازسازی آن است.

وی تسریع در پاسخ مجوزهای لازم در حوزه دریابانی، هماهنگی کامل در راستای نظارت و پایش سوخت و سهمیه سوخت شناورهای صیادی، تعامل بیشتر در راستای برخورد با آلودگی های زیست محیطی دریایی و اعمال جرائم قانونی شیلات برای خاطیان، ورود بیش از پیش مرزبانی استان به آموزش صیادان جهت رعایت تعرضات مرزی، تشدید برخورد با قاچاق آبزیان، شناسایی و اعلام خلأهای قانونی موجود در برخود با صید غیر مجاز را از اهم موارد و مباحث مطرح شده در این نشست خواند.

در ادامه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان بر تعامل سازنده بین یگان های استان تاکید کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده بین آنها موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

سردار حسین دهکی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز  منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز، مرزبانی،  شیلات و دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط  باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و درصورت نیاز قوانین موجود در این راستا با توجه به بازدارنده نبودن اصلاح شوند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه