English

اسماعیل قربانی:

چالش مخابرات کمبود نقدینگی برای سرمایه گذاری است

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: چالش مخابرات کمبود نقدینگی برای سرمایه گذاری در حوزه توسعه و حتی نگهداری وضع موجود در حوزه تلفن ثابت است.

چالش مخابرات کمبود نقدینگی برای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، اسماعیل قربانی در شانزدهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: یکی از اصلی ترین مبناهای توسعه کشور در آینده، توسعه ی زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی است که طی سال های اخیر به دلیل افزایش زیاد هزینه ها و پاسخگو نبودن درآمدها ، کم رنگ شده است.

وی با اشاره به اهمیت شرکت مخابرات ایران در صحنه ارتباطات کشور، اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران با نزدیک به 70 سال سابقه، با اشتغال مستقیم بیش از 70 هزار نفر و اشتغال زایی غیر مستقیم 300 هزار نفر، بستر اصلی ارتباطی در کشور و محور اصلی ایجاد شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود و اهمیت جایگاه این مجموعه، ضرورت حمایت حاکمیت از آن را اجتناب ناپذیر کرده است .

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر با وجود ثابت نگه داشتن تعرفه تلفن ثابت از ۱۲ سال گذشته تا امروز و از طرفی افزایش روزانه هزینه ها، توازنی بین هزینه‌ها و درآمدهای مخابرات وجود ندارد و همین چالش بزرگی برای ادامه مسیر خدمت رسانی این شرکت پیشرو در عرصه ICT  کشور خواهد بود.

قربانی همکاری و حمایت نهادهای حاکمیتی را شرط لازم برای تحقق برنامه های ارتباطی کشور دانست و عنوان کرد: مخابرات قطعا برای ادامه راه خود و توسعه زیرساختهای ارتباطی در کشور بر اساس فناوری های روز دنیا، نیاز به حمایت همه جانبه حاکمیت دارد و نقش نمایندگان مجلس در این زمینه می تواند سرنوشت ساز باشد.

لزوم توسعه فیبر نوری در کشور

 مدیر مخابرات اصفهان بیان کرد: تامل در سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره اهمیت استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات، لزوم پرداختن به توسعه زیرساختهای فنی لازم برای تحقق این اهداف را ضروری می کند.

اسماعیل قربانی ادامه داد: از طرفی در برنامه هفتم توسعه- که مبنای حرکت ما در 5 سال آینده است- سرعت دسترسی100 مگا بیت بر ثانیه پیش بینی می شود که این مطلب فقط از طریق توسعه شبکه فیبر نوری در شهرها و بالاخص در مراکز استان ها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از شبکه فیبر نوری گفت: فیبر نوری با امکان ارائه سرعت  بالای یک گیگابیت بر ثانیه سریع ترین روش اتصال به اینترنت برای کاربران  است و تمام کشورهای پیشرفته دنیا و منطقه در حال توسعه و استفاده از این تکنولوژی نوین ارتباطی هستند.

 قربانی عنوان کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات، اقناع نیاز مردم به پورت های پر سرعت، افزایش پهنای باند، افزایش سرعت دسترسی، کاهش هزینه ها و افزایش ضریب امنیتی ما را ناچار به سمت توسعه شبکه فیبر نوری در کشور پیش می برد که لازمه اجرایی شدن آن، وجود منابع مالی لازم در شرکت مخابرات است.

چالش های مخابرات اصفهان

نقش آفرینی مخابرات در روزهای کرونایی

مدیر مخابرات اصفهان افزود: شرکت مخابرات ایران با وجود تمام تنگناهای مالی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا، توانست با همت والای کارکنان خود، با ظرفیت سازی لازم در بخش ثابت و سیار، پاسخگوی افزایش چندین برابری تقاضای مردم عزیز باشد و با زمینه سازی شرایط استفاده از خدمات غیر حضوری در تمام بخش ها، نقش خود را در مدیریت ارتباطی جامعه و کاهش شیوع این ویروس ایفا کند.

اسماعیل قربانی ادامه داد: طی سال گذشته تقاضای سرویس باند پهن ADSL در استان افزایش ۸۰ تا ۸۵ درصدی داشته و مصرف اینترنت در استان بیش از 60 درصد افزایش یافته است؛ همچنین سرعت اینترنت استان با افزایش ۴ برابری از ۳۵ گیگ بر ثانیه به ۱۴۰ گیگ بر ثانیه رسیده که نشان از وجود زیرساخت‌های متناسب و ارتقا کیفیت اینترنت در استان دارد.

  مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به نقش مخابرات در برگزاری انتخابات اخیر، عنوان کرد: در انتخابات اخیر مخابرات با برنامه ریزی و انسجام عملی توانست تمام زیرساختهای لازم جهت برگزاری الکترونیکی این فرآیند را فراهم کند؛ به طوری که کل شعب تحت پوشش شبکه همراه اول قرار داشت و فرآیند برگزاری انتخابات از همین بستر انجام گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه