English

فهیمه امیری اعلام کرد:

مجهزترین آزمایشگاه های تخصصی بر کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان نظارت دارند

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان گفت: آبفای اصفهان از مجهزترین وپیشرفته ترین آزمایشگاه های تخصصی برای نظارت بر کیفیت و سلامت آب شرب بهره می برد.

مجهزترین آزمایشگاه های تخصصی بر کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان نظارت دارند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فهیمه امیری بیان  داشت: 22 آزمایشگاه میکروبی و 5 آزمایشگاه شیمیایی در سطح شهرستان های استان با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، کار سنجش سلامت و کیفیت آب را در تمام شهرها و روستاهای تحت پوشش بر عهده دارند.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در زمینه های میکروبیولوژی، فیزیکوشیمیایی و ریز آلاینده های معدنی گفت: این آزمایشگاه تنها آزمایشگاه آب در سطح کشور به شمار می رود که دارای گواهینامه استاندارد ایزو2017- 17025 است.

امیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آب شرب شهرها و روستاهای استان هر روز توسط کارشناسان کنترل کیفی و آزمایشگاه های زیرمجموعه آبفای استان اصفهان مورد پایش قرار گرفته و سلامت آن تایید می شود افزود: یکی از این آزمایش ها، اندازه گیری میزان کلر  باقیمانده آب آشامیدنی در شبکه های آب است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان افزود:  بر همین اساس سال گذشته بیش از 166 هزار و 500  مورد کلرسنجی در شهرها و بیش از 431 هزار موردکلرسنجی در شبکه توزیع آب روستاهای استان انجام شد که نتایج آن بیانگر مطلوبیت آب توزیع شده به میزان 99.9 درصد بود.

امیری درپایان سخنانش به فعالیت آزمایشگاه های فاضلاب آبفای استان اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد شش آزمایشگاه نیز در تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب، شاهین شهر، بهارستان، سده لنجان و ستاد آبفا بر کیفیت پساب خروجی از تصفیه خانه ها مطابق با استانداردهای تعیین شده نظارت دارند.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی