English

فهیمه امیری خبر داد:

راه اندازی ۴ آزمایشگاه جدید در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان از راه اندازی ۴ آزمایشگاه جدید در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد.

راه اندازی ۴ آزمایشگاه جدید در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فهیمه امیری گفت: چهار آزمایشگاه جدید مربوط به آب و فاضلاب در این استان راه اندازی می‌شود تا ضریب اطمینان و سنجش سلامت و بهداشت در این ارتباط بیش از گذشته افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر چه آب آشامیدنی در استان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هر گونه میکروب و مواد شیمیاییی مضر است اما با این حال برای افزایش اطمینان هر چه بیشتر در مناطق مختلف آزمایشگاه های جدید راه اندازی می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲ آزمایشگاه از این تعداد مربوط به آب خواهد بود که در شهرستان‌های شاهین شهر واقع در شمال و نجف آباد در غرب استان به بهره برداری می‌رسد.

امیری گفت: ۲ آزمایشگاه دیگر مربوط به فاضلاب است و در سِدِه لنجان واقع در شهرستان لنجان در غرب استان و دیگری در شهر بهارستان در جنوب کلانشهر اصفهان است.

آزمایشگاه آبفا

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان تصریح کرد: اگرچه آب آشامیدنی در استان چه در مناطق شهری و چه روستایی، سالم و بدون هرگونه میکروب و مواد شیمیایی مُضر است اما با اینحال برای افزایش اطمینان هرچه بیشتر در مناطق مختلف آزمایشگاه‌های جدید راه اندازی می‌شوند.

امیری خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳ آزمایشگاه در بخش‌های آب و فاضلاب در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و سنجش سلامت و شاخص‌های بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی را مفید دانست و اظهارداشت: هم افزایی امکانات و تلاش برای تامین آب با درجه اطمینان بالاتر از حیث سلامت و بهداشت در مناطق مختلف از ثمرات این امر بوده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب اصفهان با بیان اینکه آزمون های سلامت آب در این خطه بصورت جدول زمانبندی و انواع مختلف آزمایش‌ها بصورت روزانه و ماهانه انجام می‌شود گفت: این مرکز از حتی کوچکترین مورد و مشکل میکروبی یا آلودگی در آب چشم پوشی نمی کند تا آب تحویلی به مردم بطور کامل سالم باشد و سلامت هم استانی‌ها به خطر نیافتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه