English

رضا مهرانی خبرداد؛

پیوستن واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه سراسری تولید برق کشور

مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان از پیوستن واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعمیراساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور خبر داد.

پیوستن واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه سراسری تولید برق کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان گفت: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعمیراساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

مهرانی ادامه داد: این واحد بخار از شهریور سال ۹۹ برای انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود که پس از حدود ۱۰ ماه برای تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار برق جنوب کشور مجدد راه اندازی شد.

وی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد از قطعات به کار رفته در اورهال واحد ۲ این نیروگاه از قطعات ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان تشریح کرد: واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعویض پره‌های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله‌های بویلر، تمیزکاری کندانسورها و مبدل‌های حرارتی، کار بر روی سیستم خنک کننده آب و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس ولوهای فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر وارد مدار شد.

مهرانی با بیان اینکه همه واحدهای نیروگاهی هرمزگان برای گذر موفق از اوج گرمای تابستان امسال در مدار هستند، از مردم استان خواست: با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج مصرف مانع بروز خاموشی‌ها شوند.

گفتنی است؛ نیروگاه بندرعباس دارای ۶ واحد تولیدی مشتمل بر چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت  ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق قرار گرفته و نقش مهمی را در تقویت ، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور  ایفاء می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه