English

طی سه ماهه سال جاری،

۲۸ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه پلمپ شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلمب ۲۸ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه در سه ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

۲۸ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در این مدت بیش از ۱۷ هزار و ۶۶۸ بازدید از مراکز تهیه، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان انجام شد.

شاهرخ یارویسی افزود: در این بازدیدها، ۳۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی گردید و با حکم مقام قضایی، ۲۸ مرکز پلمب شد.

وی اظهار داشت: همچنین در سه ماه سپری شده از سال جاری مقدار ۲۸ هزار و ۶۹۸ کیلو فرآورده خام دامی ضبط و به طریق کاملا بهداشتی امحا گردید.  

یارویسی در خصوص مقدار فرآورده ضبطی کشتارگاه های دام و طیور استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم گوشت و مواد آلایش غیر بهداشتی در کشتارگاه های دام و تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۶۸ قطعه مرغ در کشتارگاه های طیور استان توسط مسوولان فنی بهداشتی مستقر در این کشتارگاه ها، به دلیل غیر قابل مصرف بودن جهت مصارف انسانی ضبط و به صورت کاملا بهداشتی امحا شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه موارد تخلف مشاهده شده را با شماره تماس ۱۵۱۲ و یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند، تصریح کرد: با شروع فصل گرما و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سایر بیماری ها به همشهریان توصیه می گردد که فرآورده های خام دامی خوراکی به ویژه لبنیات، تخم مرغ، گوشت، مرغ و سایر محصولات را حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

وی با بیان این مطلب که در یکی از کشتارگاه های طیور استان مقدار ۳۶۰ کیلوگرم مرغ پس از بازرسی غیر قابل مصرف شناخته و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید، خاطرنشان ساخت: از ویژگی های ظاهری گوشت مرغ بهداشتی و سالم آماده طبخ  شامل پوست سفید مایل به زرد کمرنگ یا کهربایی، یکنواخت روی بدن کشیده شده باشد بدون پارگی تورم ، خونمردگی تغییر رنگ و عاری از پر و ذرات خارجی بوده و همچنین ماهیچه به رنگ سفید و مایل به صورتی و دارای رشد کافی بوده و فاقد هر گونه خونمردگی و تورم و آثار شکستگی اسکلتی باشد و همچنین بایستی فاقد هر گونه بوی غیر طبیعی ، مانند ترشیدگی و یا تعفن باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه