English

اکبر بهنام جو خبر داد:

تولید ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: کارشناسان بخش کشاورزی برای سال جاری برداشت ۸۵۰ هزار تن سیب زمینی را از مزارع دشت اردبیل پیش بینی کرده اند.

تولید 850 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جریان بازدید از سردخانه های سیب زمینی اردبیل گفت: با توجه به اینکه تا یک ماه دیگر برداشت سیب زمینی از مزارع استان آغاز می شود، بعد از سپری شدن ماه های فروش عادی از پاییز تمامی سرد خانه ها برای انبار سیب زمینی آماده خواهند شد.

وی با بیان اینکه به ظرفیت سردخانه های سیب زمینی اردبیل به حدود۳۰۰ هزار تن افزوده می شود افزود: امسال به ظرفیت سردخانه های استان و انبارهای نگهداری سیب زمینی افزوده می شود تا جلوی ارزان فروشی و فاسد شدن این محصول استراتژیک گرفته شود.

استاندار اردبیل در جریان بازدید از احداث یکی از سردخانه های اردبیل اظهار کرد: ظرفیت سردخانه های استان اردبیل در گذشته ۱۲۰هزار تن بود که در جهت کمک به کشاورزان در امر انبار سیب زمینی از اول سالجاری۳۵ هزار تن دیگر به مجموعه سردخانه ها اضافه شده است.

بهنام جو به احداث سردخانه های جدید در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از این سردخانه ها که در حاشیه شهر اردبیل در حال احداث است سردخانه زربار بوده که با ظرفیت۳ هزار تن تا پایان زمان برداشت سیب زمینی تکمیل می شود.

وی از کمک ۱۰۰میلیارد تومانی به سردخانه دارها و احداث سردخانه های جدید در استان خبر داد و افزود: این اعتبار در امر احداث و سرمایه گردش بوده تا مشکلات نگهداری از سیب زمینی و جلوگیری از ضایعات آن در استان رفع شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: صادرات هم بخش مهمی از کار است که کمک می شود کشاورزان در فصل مناسب این کار را انجام دهند و در کنار آن ظرفیت صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان ۹۰ هزار تن بود که امسال مجوز ۱۲۵ هزار تن نیز صادر شده است.

بهنام جو با بیان اینکه بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی سیب زمینی برداشت شده از دشت اردبیل هستند، ابزار امیدواری کرد: با توسعه و گسترش زیرساخت های صادرات می توان در امر نگهداری و بسته بندی این محصول نسبت به گذشته موفق تر  عمل کرد و تخم امید را در دل کشاورزان زحمتکش کاشت.

وی ادامه داد : با توجه به ایجاد طرح های بزرگ صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و احداث سردخانه های بزرگ و کوچک در استان ، چشم انداز روشنی برای بخش کشاورزی و رونق این صنعت شاهد خواهیم بود.

در این بازدید معاون اقتصادی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، رییس سازمان صمت و مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی استاندار اردبیل را همراهی می کردند و قرار شد تسهیلات سرمایه در گردش برای این مجموعه ها در نظر بگیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی