English

مدیر جهاد کشاورزی بابل:

امسال حدو ۲۳۰ تن آلو در بابل تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی بابل از پیش بینی تولید 231 تن آلو قطره طلا و آلو سیاه و سرخ در باغ های این شهرستان خبر داد.

امسال حدو 230 تن آلو در بابل تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محسن علی‌گل‌زاده با بیان اینکه سطح درختان بارور آلو زرد (قطره طلا) و آلو سیاه و سرخ در شهرستان بابل 18.5 هکتار و سطح غیربارور 0.8 هکتار است، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 231 تن آلو قطره طلا و آلو سیاه و سرخ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی ادامه داد: تعداد درختان بارور آلو قطره طلا در این شهرستان هزار و 539 اصله، درختان بارور آلو سیاه و سرخ 2 هزار و 855 اصله و غیر بارور 165 اصله است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: آلوها دارای انواع مختلفی نظیر آلو زرد یا قطره طلا، سیاه، سرخ و آلوی ترش جنگلی هستند که تقریباً خواص مشابهی دارند ولی آلو زرد یا طلایی ارزش دارویی بیشتری دارد و این نوع آلو از نظر دارویی و ترکیبات شیمیایی سرشار از انواع مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فلور، گوگرد، پتاسیم و قند و همچنین دارای ویتامین های A، گروه ویتامین های B و C است.

وی تصریح کرد: از خواص آلو قطره طلا، ضدالتهابی، کاهش فشارخون، کمک به گوارش، محافظت از بدن در برابر سرطان به دلیل وجود آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین، عامل سلامت قلب و عروق، متابولیسم و حافظه و مفید برای بیماران دیابتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه