English

محمد سلطانی:

افزایش انشعابات غیرمجاز آب در سال جاری

معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسئولان بالادستی بدانند توان کل تولید آب استان ۱۴ هزار لیتر بر ثانیه است، در حالی که نیاز ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه می باشد.

افزایش انشعابات غیرمجاز آب در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد سلطانی معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام کرد: با افزایش انشعابات غیرمجاز آب در سال جاری مواجه هستیم، امسال هزار و ۷۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح خراسان رضوی داشتیم که هزار و ۱۰۰ فقره با نصب کنتور تبدیل به مجاز شدند.

محمد سلطانی در ادامه بیان کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند امسال با کاهش بارش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش مواجه هستیم که این موضوع باعث افت منابع آبی در استان شده‌است.

وی گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسئولان بالادستی بدانند توان کل تولید آب استان ۱۴ هزار لیتر بر ثانیه است، در حالی که نیاز ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و بیش از هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

سلطانی بیان کرد: حداکثر ظرفیت آبی مورد نیاز که بتوانیم بدون کمبود، نیاز آبی استان را برطرف کنیم، ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و البته کرونا نیز ۱۰ درصد بر میزان مصرف آب شهروندان افزوده‌ است.

معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اکنون به ۷۷ شهر و ۲ هزار و ۲۵۰ روستا خدمات ارائه می‌کند، اضافه کرد: تعداد مشترکان ما در سطح استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار است که از این میزان  ۸۹ درصد مشترک مسکونی هستند.

وی جمعیت تحت پوشش مشترکان خراسان رضوی  را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام و ابراز کرد: از این تعداد یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی هستند.

سلطانی در بخش دیگری منابع تامین آب استان را شامل: هزار و ۳۴۰ حلقه چاه، ۷۹ دهنه قنات و ۲۰۸ رشته چشمه عنوان کرد و گفت: تعداد مخازن ما ۲ هزار و ۲۷۶ باب است که این منابع تنها توان ذخیره ۷۰۰ هزار مترمکعب آب را دارند.

معاون امور مشترکان شرکت آبفای خراسان رضوی با بیان این‌که ۴۶ درصد شبکه انتقال ما در استان دچار فرسودگی است، افزود: سال قبل۲۳۰ کیلومتر اصلاح شبکه، نوسازی انشعابات و نیز تعویض ۱۷ هزار کنتور را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: اصلاح شبکه در حوزه شهری به ازای هر متر ۳۰۰ هزار تومان و در مناطق روستایی بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه در بردارد و همچنین آبرسانی سیار به ۱۵۴ روستای استان را در کار خود داشته ایم.

سلطانی در خاتمه میزان تعرفه دریافتی از شهروندان را بسیار ناچیز خواند و اظهار کرد: این رقم ۳۴۵ تومان به ازای هر مترمکعب است در حالی که قیمت هزینه‌های تمام شده برای ما ۲ هزار تومان در مترمکعب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه