English

دادستان کرمانشاه:

وضعیت کرمانشاه در وقوع انواع جرایم بحرانی نیست

شهرام کرمی گفت: واقع امر این است که به رغم رتبه ۹ کشوری، کرمانشاه به لحاظ جمعیتی و مستعد بودن این استان به لحاظ آسیب بیکاری و سرمنشأ بودن آن برای انواع بزهکاری‌ها، وضعیت این استان در بروز انواع جرایم در حد بحرانی نیست.

وضعیت کرمانشاه در وقوع انواع جرایم بحرانی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دادستان کرمانشاه در نشست گرامیداشت هفته قوه قضائیه، با تاکید بر این مهم که دادسرای کرمانشاه ضمن اینکه با سیاست مصامحه با جرایم خرد و کم خطر برخورد خواهد کرد، در عین حال به شدت نسبت به جرم هایی که با حفظ امنیت عمومی منافات دارند، برخورد خواهد کرد، ابراز داشت: متأسفانه در استان کرمانشاه به رغم وجود ظرفیت های بالا، به دلایل مختلف با آسیب بزرگی به نام بیکاری روبرو است و مشخص است که وجود عامل بیکاری سرمنشأ بسیاری از بزهکاری‌ها در سطح جامعه خواهد بود.

کرمی ادامه داد: واقعیت امر این است که استان کرمانشاه با وجود تمام عوامل مذکور در وقوع انواع جرایم، آنچنان وضعیت حاد و بحرانی ندارد و در رتبه کشوری، جزو استان های ۱۶ کشور قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در بیان واقعیات جامعه و عدم سیاه نمایی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان ساخت: سیاست اصلی دادسرا کرمانشاه بر مبنای اشد مجازات برای مخلان امنیت عمومی شهروندان قرار گرفته و رسانه ها نیز می طلبد که از دامن زدن بیش از حد به وقوع جرائم اتفاق افتاده در سطح استان که حاصلی جز سیاه نمایی در سطح کشور ندارد، بپرهیزند.

دادستان کرمانشاه در ادامه در خصوص عملکرد یک ساله دستگاه قضا و دادستانی کرمانشاه نیز اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری کرونا و دیگر دلایل موجود در سطح استان در سال ۹۹ حجم پرونده‌های ورودی به دادسرای مرکزی کرمانشاه با تعداد ۵۸ هزار پرونده حدود ۲۰ درصد افزایش داشته که البته با خروجی حدود ۵۹۵۰۰ پرونده در حال حاضر مانده پرونده‌های در دست اقدام تعداد ۷۲۰۰ مورد است.

وی از تعیین تکلیف ۶۲ درصد پرونده‌های معوق استان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در خصوص پرونده‌های اجرای احکام کیفری نیز قریب به ۲ هزار پرونده معوقه نیز در این بخش کاسته و تعیین تکلیف شده است.

کرمی در بخش دیگری از سخنانش به روند رو به رشد سیستم الکترونیکی ابلاغیه ها که در سال ۹۹ به رتبه ۵ کشوری رسیده است، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۹۷ درصد ابلاغیه ها بصورت الکترونیک در سطح استان اعلام می شود.

دادستان کرمانشاه از از بسیج تمام امکانات برای کمترین آسیب ناشی از کرونا به زندان های کرمانشاه خبر داد و اعلام داشت: بر این مبنا امروز شرایط الکترونیکی بین زندان و دادسرا فراهم شده که بجز موارد خاص، اکثر دادرسی های کرمانشاه بصورت ویدیو کنفرانس و بدون جابجایی حضوری زندانی صورت می پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه